אביב במחוז Valle d'Aosta באיטליה

עמק אאוסטה עם אחותי ענבל

רוב חיי הבוגרים אני עובדת כעצמאית. יש בעצמאות משהו שמאוד מתחבר לטבע שלי ומאוד נכון עבורי. במהלך השנים הבנתי שלטבע יש תפקיד חשוב בהתנהלות שלי כעצמאית. שמתי לב שלכל עונה יש את מה שהיא מביאה, אשר תורם לקידום העמותה שהקמתי. עונת האביב תמיד התחברה אצלי לתקופה של פריחה מבחינה עסקית. רעיונות שנזרעים בסתיו וקופאים בחורף פתאום גדלים וצומחים. אך השנה (2018) משהו באביב הפנימי שלי השתבש, הרגשתי כאילו החורף ממשיך, שום דבר מהרעיונות שזרעתי לא נבט. כשאחותי ענבל הציעה שניסע למילאנו בסוף מאי, לא יכולתי לסרב. התאים לי עוד קצת קרירות לפני הקייץ שמתקרב וגם קיוויתי שמשהו מהרעיונות יתעורר. מיד ניגשתי למלאכת התכנון והודעתי לענבל שאנו נוסעות לא רק למילאנו אלא גם לעמק אאוסטה.

עמק אאוסטה

עמק Aosta

נמצא כשעתיים מערבית למילאנו, במחוז הקטן מבין 20 מחוזותיה של איטליה וגם הכי פחות מיושב מבניהם. בירת העמק, העיר Aosta, נמצאת ממש במרכז העמק לצד הנהר Dora Baltea. עיר קטנה וחביבה, עם מדרחוב נעים המתחיל ב Piazza Arco d'Augusto ומלא בחנויות, מסעדות ובתי קפה. העיר היא לא הסיבה העיקרית להגיע לעמק. הסיבות האמיתיות הן שמורות הטבע היפיפיות והכפרים המשובצים בהן. אך היא בהחלט יכולה להיות נקודת מוצא טובה ללינה עבור טיולי כוכב. אנחנו לנו בכפר הנמצא מצידו השני של הנהר הנקרא Pila.

אאוסטה

שמורת גן העדן הגדול Grand Paradiso

שמורת טבע יפיפיה הבנויה מ-4 עמקים המוקפים הרים מרשימים. לכל עמק ניתן לנסוע בכבישים המפותלים עם הרכב, לעצור באחד הכפרים ולצאת למסלולי הליכה. אנחנו בחרנו בעמק המזרחי ביותר, החננו את הרכב בכפר Cogne. בכפר ישנה תחנת מידע לתיירים ובהמלצתם יצאנו למסלול פשוט יחסית ומומלץ מאוד. המסלול ברובו מישורי, לאורך הגדה המערבית של הנחל המתפתל עד לכפר Valnontey. אחרי הכפר המשכנו ללכת לאורך הנחל בתוך יער אורנים, טיפסנו לאחת הבקתות וחזרנו חזרה באותה דרך. סה"כ כ-3 שעות הליכה, מסלול המתאים גם למשפחות עם ילדים. ניתן להמשיך מהכפר Cogne עם הרכב (או ברגל) לכפר Lillaz שממנו יוצא מסלול הליכה למפלי Cascate di Lillaz.

שמורת גן העדן הגדול עמק אאוסטה
פארק גראן פרדיסו
אאוסטה מסלולי הליכה
הליכה באיטליה
עמק אאוסטה

שמורת הטבע Mont Avic

ההליכה הנעימה בשמורת גן העדן פתחה לנו את התאבון למסלולי הליכה וחיפשנו מסלול מאתגר יותר. כך הגענו לשמורת הטבע Mont Avic. העלייה בכביש, עד מרכז המבקרים שבכניסה לשמורה, מפותלת ומאתגרת את כישורי הנהיגה. לשמחתנו בסוף הטיפוס מרכז המבקרים היה פתוח. המליצו לנו על מסלול הליכה לעבר האגם הנקרא מסלול 5C. המסלול מתחיל בעליה לאורך שדות של פרחים, ממשיך בתוך יער מדהים מלא בנחלים ומפלים. בשלב הזה לא הבנו איך במסלול כזה מדהים רק אנחנו מטיילות. המשכנו ללכת לעבר האגם והדרך הפכה לעליה קשה וארוכה, חלק מהדרך ממש נאחזנו בשורשי העצים כדי לטפס. עכשיו כבר הבנו למה אנו כמעט לבד. כשהגענו לאגם לאחר כמעט 3 שעות של טיפוס הרגשנו את הרגשת הסיפוק של המאמץ, שמחנו שלא וויתרנו למרות הקושי ונהננו מיופיו של האגם והשלג שהגיע כמעט עד אליו. הירידה היתה פשוטה יותר אך גם כרוכה במאמץ. כל הטיול לא יכולתי שלא לחשוב על המושג "מקלחת יער" ששמעתי לאחרונה. המושג, המגיע מהמסורת היפנית, מדבר על החשיבות הבריאותית של יציאה ליער ועל הכח המרפא של העצים. אין ספק שמקלחת היער שלנו עבדה.

Mont Avic
מסלולי הליכה בצפון איטליה
צפון איטליה
הליכה בצפון איטליה

פינוק בסוף המסלול

כשמתחילים את המסלול לעבר ההר אי אפשר שלא להתפעל מהמלון Mont Avic Resort, בעיקר מהבריכה והג'קוזי הנמצאים בחוץ ומשקיפים לנוף היפיפה. כשירדנו מהמסלול החלטנו לנסות ולבדוק אם אפשר להכנס לבריכה ולג'קוזי (בתשלום כמובן). להפתעתנו הרבה עובדי הקבלה הסכימו וגבו מכל אחת מאיתנו רק 5 יורו. זה היה פשוט תענוג, שרירי הרגליים שלנו הודו לנו.

מלון בצפון איטליה

כשחזרתי לארץ לקח עוד זמן לאביב שבתוכי להתעורר אך נצרתי בליבי את הזמן הקסום באיטליה. מקלחת היער נתנה לי כוחות להמשיך ולהתמודד עם קשיי היום יום. הידיעה שכל דרך מובילה לאגם אפשרויות נשארה בזכרוני.

פוסטים נוספים מאיטליה

‏3 תגובות

1. sheila ב- ינואר 29, 2019 בשעה 7:44 pm

פוסט מקסים! אין כמו איטליה וההרים נראים סוף

2. יפעת ב- פברואר 14, 2019 בשעה 8:36 pm

תמונות מקסימות, עמק אאוסטה הוא מקום נפלא לטיולים בטבע. אהבתי את ההקבלה בין הטבע לנפש, את החיבור לעונות ולמחזוריות של הטבע.

3. מיכל מנור ב- פברואר 14, 2019 בשעה 9:11 pm

אהבתי את החיבור בין הטבע הפיזי לבין ההתנהלות שלך כעצמאית. עמק אאוסטה נראה כמו מקום נפלא שאשמח להגיע אליו והתמונות שלך יפיפיות.