36 שעות במילאנו עם ענבל

מהטבע בעמק אאוסטה לטבע בעיר מילאנו

אחותי ענבל מוכשרת בצורה בלתי רגילה, היא אף פעם לא למדה באופן מסודר ויש כאלו שמרימים על כך גבה. אך הרבה אנשים (כמוני) מבינים שאחותי היא אמנית בנשמתה. כל דבר שהיא נוגעת בו מתמלא בקסם, יופי, רגש והומור. היא אשת אשכולות אמיתית : מציירת, מאיירת, יוצרת בקרמיקה, משפצת רהיטים מעץ, תופרת, מבשלת, מטפלת ומלמדת ילדים, מגדלת כלב וצמחים. יש לה יכולת מדהימה לבחור תחום, ללמוד אותו לעומק וליצור ממנו עולם ומלואו עבורה ועבור כל מי שנכרה בדרכה. כשנסענו למילאנו לא יכולנו שלא לבדוק את האפשרות ללמוד אמנות באיטלקית. הגענו למוסד האקדמי Bella Arti הממוקם ברובע המקסים Brera. התהלכנו במסדרונות המבנה המרשים, דמיינו את ענבל לומדת קומיקס פיסול או עיצוב ולא הפסקנו לחייך.

אטרקציות במילאנו
האקדמיה Bella Arti
טיול למילאנו

הגן הבוטני של מילאנו

ממש מאחורי מבנה האקדמיה Bella Arti גילינו, במקרה, גן בוטני קטן ומקסים הנקרא: Orto Botanico di Brera , פנינת טבע אמיתית באחד הרובעים הצפופים והמרכזיים בעיר. החלק המרשים ביותר בעיני הוא הצמחיה שמטפסת על בניין האקדמיה. המטפסים אוחזים במבנה המיוחד ומדגישים את הטקסטורה, הצבעים והחלונות המיוחדים.

גנים בוטנים במילאנו
אתרים במילאנו
גן בוטני במילאנו
מילאנו אתרים

רובע Brera

למרות ששהינו זמן קצר במילאנו חזרנו פעמיים לרובע Brera המקסים ולא רק בזכות האווירה הנעימה, הרחובות היפים, החנויות ובתי הקפה. אלא בעיקר בזכות פרחי הזוקיני שאכלנו במסעדת Nabucco. מסעדה ים תיכונית מצויינת שבהחלט מתאימה גם לצמחוניות שכמונו. ענבל עם צחוקה המתגלגל הקסימה את הטבח שחזר אחרי כמה דקות עם הצעת נישואים.

Brera מילאנו
מסעדות במילאנו
פרחי זוקיני ממולאים

גינה קהילתית

נסענו לבקר חברה של אחותי המתגוררת סמוך לפארק העירוני Parco Nord Milano. כחובבת טבע עירוני יצאתי לסיור בפארק הנעים ולא יכולתי שלא להתלהב מהגינה הקהילתית. להתהלך סביב ערוגות הגינה, להתבונן בתושבים המקומיים מטפלים בעדינות באדמה ובצמחים. גוזמים, זורעים, עובדים את האדמה שהולכת ונעלמת מהערים. עבורי גינה קהילתית היא אתר חובה בכל ביקור עירוני, לצערי לרוב איננה מופיעה במפות והמלצות של תיירים.

הגינה הקהילתית נמצאת בסמוך לכתובת 327 Vuale Fulvio Testi

פארקים במילאנו
גינה קהילתית שבפארק Parco Nord Milano
פארק מילאנו

רובע נאבילי Naviglio grande

אחר הצהריים נסענו לרובע התעלות, נאבילי, אזור תוסס המלא בפאבים ובתי קפה לצידי שתי תעלות מים. התעלות שימשו בעבר כנתיב למסחר ימי להעברת סחורות לעיר. כיום המקום עמוס בתיירים הבאים להנות מאווירה עם נוף פסטורלי ושונה משאר האזורים בעיר.

נאבילי מילאנו

מלון במילאנו

לנו 2 לילות במלון המומלץ Hotel Tiziano Park & Vita Parcour. חדרים נעימים, אנשי קבלה שעזרו בכל שאלה, קרוב מאוד לתחנת רכבת תחתית Buonarroti. אהבתי במיוחד את הנוף מהחדר לפארק הקטן, אי אפשר להפסיק להתבונן בעצים המרשימים. גם ארוחת הבוקר היתה מעולה.

מלונות במילאנו
נוף מחדר המלון במילאנו

להיות אשה מולטי- פוטנציאלית

ההרצאה ב ted מדוע לחלקנו אין ייעוד אמיתי אחד של אמיל וופניק מתארת במדויק את אחותי. הגעתי להרצאה דרך הבלוג של שולי "בשולי המילים". ההרצאה מדברת על אנשים מלאי כשרונות, שאין להם מקצוע מסויים. הרבה פעמים חושבים שמשהו לא בסדר אצלהם. אבל ריבוי הכישורים וההצטלבות ביניהם יוצרת חדשנות, יש להם יכולת למידה מהירה. לכל תחום חדש הם מביאים את כל הנסיון מהתחומים הקודמים. בימים אלו ענבל עובדת על מיזם חדש שונה לגמרי ממה שעשתה עד היום. למרות שאיננה מגיעה עם הרבה ידע וניסון באותו תחום אני בטוחה שתביא לתוכו חדשנות.

אטרקציות במילאנו

פוסטים נוספים מאיטליה

תגובה אחת

1. זיוה רענן ב- אפריל 4, 2019 בשעה 5:00 am

לטייל במילנו כמו מקומיים. ככה הרגשתי. פוסט שונה ושובה לב על מילנו. תודה על ההמלצה על ההרצאה של טד. זה נושא מעניין שמעורר בי הזדהות מראש.