בודפשט בקייץ עם הילדים

ימים אחרונים של טיול משפחתי בהונגריה וסלובקיה

לצאת מאזור הנוחות

הילדים שלי רגילים למרחבים של המושב ובארץ אנו כמעט לא נכנסים לערים. ההחלטה לשלב את בודפשט בטיול הטבע שעשינו באזור נבעה מהרצון שהילדים יחוו עיר. בודפשט היא עיר מקסימה והתגלתה כמתאימה גם למושבניקים שלי. שכרנו דירה בצמוד לשוק האוכל הקטן Downtown Market, היציאה הראשונה שלנו היתה לעבר הפרלמנט. צעדנו דרך פארק Liberty Square, בקצה הפארק הופיעה לפנינו מזרקה אינטראקטיבית מקסימה. המים במזרקה מושפרצים מהקרקעית בתגובה לפעילות של הילדים, אין דבר נפלא מזה ביום קייץ חם. הגענו אל הפרלמנט רטובים ומאושרים מכף רגל ועד ראש.

מים מכל הכיוונים

ביציאה השניה שלנו לעבר Vatci Utca המדרחוב המרכזי בעיר עצרנו בפארק Erzsébet Square. בפארק ישנו גלגל ענק אך אנו העדפנו לטבול את רגלינו במים הצוננים בבריכה. ראם הצעיר אף המרה את פי הפקחים ונכנס כולו לתוכה. דקה אחרי שהגענו לרחוב וסצ'י התחיל מבול מטורף. הפעם המים שהרטיבו אותנו הגיעו מלמעלה. זה תמיד מפתיע כשיורד מבול באמצע הקייץ החם באירופה.

מקור המים הגדול בבודפשט הוא כמובן נהר הדנובה שחוצה את העיר. אליו לא נכנסנו, הלכנו לאורכו, נגענו באנדרטה של הנעלים לזכר היהודים שנרצחו במקום וחצינו אותו בגשר השלשלאות לעבר בודה העיר העתיקה.

הי, אני ענת גלנץ

ברוכים הבאים לבלוג "מתוך עולמי"

כאן תמצאו המלצות, טיפים והשראה לטיול הבא שלכם.

מוזמנים להכיר את עולמי בדף – מי אני.

ארצות

בלוג טיולים

This blog is a member of the Israeli Travel Bloggers group

בודפשט עם ילדים
אנדרטת הנעלים בבודפשט

העיר העתיקה בודה

מיד לאחר שעוברים את גשר השלשלאות מגיעים לחלק העתיק של העיר הנקרא בודה. העיר העתיקה נמצאת על הגבעה והדרך החביבה ביותר להגיע אליה היא בעזרת הרכבל Budapest Castle Hill Funicular, ניתן גם לעלות רגלית או באוטובוס. עליה קצרה הובילה אותנו לעיר העתיקה, שוטטנו ברחובות, טעמנו מאפה גבינה וצפינו בתצפית משגעת על הצד השני של הנהר – פשט.

בודפשט עם ילדים

גן החיות בפארק City Park

באחד הימים לקחנו רכבת תחתית לפארק העיר City Park. זו היתה החוויה הראשונית של הילדים שלנו ברכבת תחתית. כשחזרנו לארץ מטיול של כמעט 3 שבועות, הסיפור הראשון שראם סיפר לבני הדודים שלו בהתרגשות היה שנסענו ברכבת מתחת לאדמה. הגענו לפארק רחב ידיים, לא מהיפים שראיתי באירופה אך בהחלט נחמד. נכנסנו לגן החיות שגם הוא לא מהמרשימים ביותר, אך לילדים זו תמיד חוויה. בפארק יש גם אפשרות לצפות בקרקס או להכנס למרחצאות סצ'ניי

פארקים בבודפשט
גן החיות בבודפשט
גם לחרקים יש בית בגן החיות של בודפשט

כצמחונית קצת קשה לי להמליץ על מסעדת בשרים. כל חווית האוכל במסעדת האבירים לא לטעמי אך אוכלי הבשר שבינינו נהנו ממנה מאוד. המסעדה מעוצבת בסגנון ימי הביניים. מידי פעם יש הופעות של לוחמי חרבות, ריקודים ופעלולי אש. לילדים זו היתה חוויה חביבה ושונה.

מסעדות בבודפשט
מסעדת אבירים בבודפשט

החלק הכי טוב של העיר עבור הילדים

היציאה מהמרחבים שהם אזור הנוחות שלנו לתוך עיר לא קטנה היתה עבורנו בהחלט חוויה מעניינת. לילדים היה קצת קשה ללכת עם נעלים או סנדלים וגם לא הבינו מה הבעיה להשתין על הדשא של הפרלמנט. אך הם נהנו מאוד להתבונן בחנויות, להכנס למסעדות, לנסוע ברכבת התחתית ובעיקר התלהבו מהרכבים היוקרתיים. חזרנו עם עשרות תמונות וסרטונים של רכבי יוקרה, סוכנות ה-Ferrari שליד הדירה ששכרנו היתה התחנה הראשונה שלנו בכל יציאה. אני הסתכלתי על העיר דרך העיניים שלהם ושמחתי שוב על הבחירה לצאת עם הילדים למקומות חדשים.

מקומות שלא הספקנו הפעם בבודפשט

רכבת הילדים – רכבת המתופעלת בעיקר על ידי ילדים ונוסעת באזור הגבעות המיוערים של בודה. ניתן לרדת בתחנות שבהן יש פעילויות שונות לילדים.

האקווריום של בודפשט – אקווריום מקורה הגדול במרכז אירופה.

פארק מים Aqua world – פארק מים מקורה עם מגלשות, בריכות, ספא וג'קוזי.

פארק מארגרט – פארק הנמצא באי שבנהר הדנובה. בפארק מזרקה מוזיקלית, מתחם בריכות ושבילי אופניים.

פוסטים נוספים מהונגריה

משפחה הונגרית נופשת

באגם בלטון שבהונגריה

פוסטים שכתבו חברי הבלוגרים

‏6 תגובות

1. רחלי ב- אפריל 30, 2019 בשעה 4:37 pm

אחלה פוסט ויופי של המלצות למשפחות עם ילדים.

2. זיוה ב- אפריל 30, 2019 בשעה 7:24 pm

פוסט מאוד שמח ומעביר את ההנאה שלעם מהעיר. מדהים כמה העיר שונה בקיץ ואיך מי המזרקות ומי הגשם מרטיבים מכל הכיוונים.

3. ענבל כבירי ב- אפריל 30, 2019 בשעה 9:47 pm

פוסט נהדר עם הרבה מידע רלוונטי לי לטיול עם ילדים. המזרקות – שוס! אושר. רשמתי לפני את היעד. תודה 🙂

4. noa ב- מאי 1, 2019 בשעה 4:57 am

(: never thought that this soviet city can be that lovely. thanks for changing my mind. by the way – great post

5. הוד ב- מאי 1, 2019 בשעה 9:34 am

הייתי בחורף בבודפשט.
    הכל נראה שונה בקיץ…
    שווה לחזור שוב

6. עפר קידר ב- מאי 1, 2019 בשעה 11:11 am

אחלה פוסט – בודפשט מהממת – אנדרטת הנעליים תמיד עושה לי צמרמורת…