סלובניה הנסיכה מהאגדות

עמק הסוצ'ה ולובליאנה עם ילדים

מאז שהייתי ילדה עולם המחשבות שלי עסק בדרכים ליצור עולם טוב יותר. לא שיחקתי במשחקי דמיון עם בובות או פינטזתי להיות נסיכה. חשבתי על סבלי העולם וכיצד ניתן לרפא אותו. מחשבות רציניות עבור ילדה, מחשבות שבהמשך החיים גרמו לי ליצור מיזמים שעושים טוב לאנשים. כיום אני מקדמת נושאים חברתיים וסביבתיים ובמקביל גם כותבת את הבלוג הזה של הטיולים. הבלוג והטיולים מכניסים הרבה שמחה לחיי ומאפשרים לי להכנס לעולם של פנטזיה מתוקה. כשטיילתי בסלובניה הרגשתי לא פעם בתוך אגדה. נופים שכאילו יצאו מתוך סרטים מצויירים, דרקונים ואבירים.

בסלובניה לנו שבוע באזור אגם בוהיני. בפוסט הזה אספר לכם על שני טיולי יום מלאים שבמהלכם יצאנו מאזור האגמים וחזרנו בערב לצימר. האחד לעמק הסוצ'ה והשני למערות נטיפים ולבירה לובליאנה.

ישנם מקומות שנחקקים בזכרוני מרוב יופיים המשכר. עמק הסוצ'ה הוא אחד מהם. צבעי הטורקיז והתכלת של הנהר כל כך יפים שלא הצלחתי להסיר מהם את מבטי. הגענו אל העמק ליום טיול ברכבת המכוניות (רכבת שעולים עליה עם הרכב), היוצאת מBohinjska Bistrica . נסענו בעקבות המלצותיה של שלומית יפת-ביאליק מהספר "המשפחה המטיילת". האזור עשיר במסלולי טיול והבטחתי לעצמי שיום יבוא ואחזור לטייל בו לפרק זמן ארוך יותר.

הנסיעה ברכבת, כשכל המשפחה יושבת בתוך הרכב, חוויתית ונחמדה. מומלץ להגיע כחצי שעה לפני הנסיעה. לוח הזמנים תמצאו באתר הרכבת. לאחר כ-45 דקות מגיעים לתחנת Most na Soci. העיירה Most na Soci יושבת על אגם מלאכותי מקסים. עצרנו לצידו לארוחת בוקר פסטורלית.

עמק הסוצ'ה עם ילדים
אגם Most na Soci

מסלול הליכה למפל קוזיאק Kozjak האגדי

המשכנו בנסיעה קצרה למסלול הליכה מקסים אל אחד המפלים היפים שראיתי. לאחר שמחנים את הרכב הולכים לאורך המסלול האדום הימני. במהלך המסלול חוצים את נהר הסוצ'ה על גבי גשר חבלים, הולכים בין העצים המרשימים ועוברים בזהירות גשרוני עץ קטנים. המפל עצמו מתגלה במלא עוצמתו כשהמים הבהירים נופלים מתוך סלע כהה בניגודיות מרשימה. אורך המסלול הלוך חזור אורך כשעה ורבע.

כתובת לחניה: בישוב Kobarid בסמוך לאתר קמפינג Kamp Koren

רכבת המכוניות סלובניה
מפל קוזיאק
מפל קוזיאק סלובניה

נסיעה למעבר ההרים ורשיץ' Vrsic pass

נסענו באיטיות לאורך נהר הסוצ'ה בדרכנו למעבר ההרים ורשיץ'. עברנו דרך כפרים פשוטים ויפים, עצרנו לזרוק אבנים לנהר ולטפס על סלעים. אכלנו במסעדת דרכים והסתכלנו בהשתאות ברוכבי האופניים המטפסים את ההרים. כשהגענו למעבר הרים ורשיץ' שמחנו מאוד לגלות שלג והילדים מיד ניסו להתגלש עליו. בדרך חזרה לצימר שלנו בכפר Jereka עצרנו במגלשת הרים Straza Bled הצמודה לאגם בלד. זה היה יום טיול מקסים בעיני. לשוהים באזור האגמים זהו יום הכרוך בהרבה נסיעות. למרות זאת אני מאוד ממליצה לא לוותר על עמק הסוצ'ה היפה.

עמק הסוצ'ה
מעבר הרים ורשיץ'
מעבר הרים סלובניה
מגלשת הרים Straza Bled

מערת הנטיפים פוסטוינה postojnska

ביום הטיול השני מחוץ לאגמים נסענו למערת הנטיפים פוסטוניה ולעיר הבירה לובליאנה. למערת הנטיפים נכנסים ברכבת קטנה החולפת על פני אולמות מלאים בנטיפים יפיפיים. הגודל של המערה מאוד מרשים והנסיעה ברכבת נחמדה. ישנה אפשרות להסתובב רק עם מדריך. בחרנו את הסיור באנגלית, לילדים זה לא שינה הרבה כי הם לא מבינים ודי מהר איבדו את הסבלנות. למרות שהמקום נחשב ל"אתר חובה" למטיילים בסלובניה, הוא פחות התאים למשפחה שלי.

אטרקציות בסלובניה

אבירים ודרקונים בלובליאנה

לובליאנה היא עיר יפה מאוד ומתאימה לטיול עם ילדים צעירים. הרחובות אינם עמוסים באנשים ונעים להסתובב בה. לאחר עצירת הגלידה הקבועה בכיכר פרשרן Prešernov trg הסתובבנו בשוק הסמוך והגענו עד לגשר הדרקונים Zmajski most. בגשר ניצבים ארבעה דרקונים מתוך אגדה חביבה על דרקון שהגן על העיר מפולשיה. זהו גם סמלה של העיר.

חזרנו לכיכר פרשרן ועלינו על רכבת תיירים קטנה המסיעה למצודת העיר. המצודה נמצאת על גבעה שממנה נשקף נוף של העיר הטובלת בצמחיה ירוקה.

למצודה לא נכנסנו אך בכניסה למצודה היתה הפעלה מקסימה לילדים, ברוח ימי הביניים. תלבושות של אבירים, יריה בחץ וקשת ובשלב מסויים אף הזמינו את כל הילדים לחפש מטבעות עתיקות במדשאה. הבנים שלי שיתפו פעולה ונתנו את כל המטבעות שמצאו לאח הגדול. בזכותם הוא זכה בפרס של המקום הראשון. רוב הפעילות היתה בחינם והיתה מאוד מאוד מהנה.

לובליאנה עם ילדים
תצפית בלובליאנה
מצודת לובליאנה

איזון בין העשייה החברתית לעולם הפנטזיה

בשנים הקרובות אני מתכננת להמשיך ולקדם אנשים עם מוגבלות. אני מאוד שמחה להיות חלק משינוי שקורה כאן בישראל ובכלל בעולם. מרגש אותי לראות יותר ויותר אנשים עם מוגבלות עומדים על זכויותיהן ומשתלבים בחברה. התחביב שלי לתכנן טיולים ולטייל בעולם מאפשר לי מנוחה מכל העשייה החשובה. מנוחה בתוך פנטזיה מתוקה. אני מאחלת לכולנו למצוא את האיזון בין תעסוקה משמעותית לזמן איכותי בתחביבים שלנו יחד עם האנשים היקרים לנו.

מקומות שלא הספקנו לבקר בהם הפעם בלובליאנה

גן החיות של לובליאנה כתובת: Vecna pot 70.

פארק המים אטלנטיס כתובת: Smartinska 152

פוסטים נוספים מסלובניה

חברי הבלוגרים שכתבו על האזור

סלובניה- קרואטיה- מסלול שבוע למבוגרים בלבד מתוך הבלוג הטוריסטית.

סלובניה עם ילדים כייף של חופשה  מתוך הבלוג לטייל זה לחיות.

חופשה בטורקיז מתוך הבלוג רואה עולם.

קרואטיה – סלובניה מתוך הבלוג החו"ל כלול.

בלוג » סלובניה » סלובניה הנסיכה מהאגדות

הי, אני ענת גלנץ

ברוכים הבאים לבלוג "מתוך עולמי"

כאן תמצאו המלצות, טיפים והשראה לטיול הבא שלכם.

מוזמנים להכיר את עולמי בדף – מי אני.

ארצות

בלוג טיולים

This blog is a member of the Israeli Travel Bloggers group

תגובה אחת

1. זיוה רענן ב- מאי 27, 2019 בשעה 6:53 am

כל כך יפה אזור עמק הסוצ'ה שממש עושה חשק לטייל בו. ויפה הקשר שאת יוצרת בין העולמות שלך. מזדהה עם המסר.