החיים הטובים בסנט פטרסבורג

ההפתעה הגדולה

כל הטיולים נחקקים בליבי אולם הטיול הזה היה מיוחד ובלתי נשכח. חמישה ימים של שכרון חושים בקור המתערבב עם חום היין. ארוחות גורמה במסעדות הכי טובות בעיר. שיחות ארוכות והכרות עמוקה עם חברה בת המדינה. צחקתי ללא הפסקה, החיוך לא ירד לי מהפנים לדקה. מרוב שהייתי מופתעת מכל העושר שהציעה העיר, הרגשתי לכמה ימים כאילו אני מרחפת מעל קרקעית השלג הלבנה.

שבוע לאחר שחזרתי מיוון התקשרה אלי חברתי סווטה והציעה שאצטרף אליה לרוסיה. לרגע התלבטתי אם להשאיר שוב את תומר עם הילדים ולטוס, אך היה קשה לסרב להצעה המפתה. זו היתה הפעם היחידה בחיי שמישהו אחר ארגן לי את הטיול. הכל, אבל ממש הכל, היה עבורי הפתעה.

סווטה אספה אותי מנמל התעופה במוסקבה ומשם נסענו ישירות לתחנת הרכבת המהירה לסנט פטרסבורג. תוך 4 שעות הגענו לעיר יפיפיה, שכבר בנובמבר מושלגת כולה. הטיול התנהל עם נהג בן המקום שסיפר על מבנים מיוחדים וההיסטוריה של העיר. הוא דיבר (כמו רוב האנשים שפגשנו) רק רוסית וסווטה תרגמה לי לאנגלית.

סיור בסנט פטרסבורג

סנט פטרסבורג

העיר נמצאת על חופו של הים הבלטי. מרכזה בנוי על מספר איים הנמצאים בין נהר הנייבה שבצפון ותעלת אובוודני שבדרום. כדי לגשר בין האיים בנו 539 גשרים ובכך הפכה לעיר עם הכי הרבה גשרים בעולם. אי אפשר להסיר את העיניים מהמבנים המרשימים והארכיטקורה המפוארת שלהם. גם בלי להכנס למוזיאונים ולארמונות, יש תחושה מלכותיות ועוצמה מאוד חזקה בעיר.

אטרקציות בסנט פטרסבורג
סנט פטרסבורג
סנט פטרסבורג

מלון SO Sofitel St. Petersburg

אתחיל עם הפינוקים: המלון SO Sofitel שבו ישנו מודרני ויפה. ממוקם במיקום מעולה, במרחק הליכה מאתרים תיירותים רבים. החדר היה מרווח ונעים עם מיטות נוחות ונעימות. מומלץ בחום.

מלונות בסנט פטרסבורג
מלונות בסנט פטרסבורג

מסעדת cococo

את ארוחות הבוקר אכלנו במסעדה המעולה cococo הממוקמת בכניסה למלון. מסעדה רוסית מודרנית ויפיפיה, שגרמה לנו לחזור אליה פעמיים נוספות. האוכל היה מצויין והעציץ בתמונה למטה זה אחד הקינוחים הטובים שטעמתי.

מסעדות בסנט פטרסבורג

כיכר הארמון Dvortsovaya Ploshchad

צעדנו בשלג קל אל הכיכר המרכזית של העיר. הכיכר גדולה מאוד ומרשימה. במרכזה מתנשא עמוד אלכסנדר בגובה 50 מטר. בצידה האחד נמצא ארמון החורף, ששיכן בתוכו במשך 150 שנה את שליטי רוסיה. ובצידה השני משרדי הממשלה ושער הניצחון.

כתובת הכיכר: Palace Square, Sankt-Peterburg 198324

מוזיאונים בסנט פטרסבורג
מוזיאונים בסנט פטרסבורג

פרש הברונזה

המשכנו עם המדריך/נהג דרך מספר אתרים מפורסמים בעיר. ביניהם פסלו של הצאר פיוטר הגדול רוכב על סוסו. זהו אחד מסמלי העיר. אין בי חיבה מיוחדת לפסלים, אולם הדהים אותי הסיפור של האבן עליו הוא הוצב. האבן שוקלת 1,600 טון והיא הועברה במשך כמעט שנה בשלמותה מפינלד.

Monument to Nikolay Przhevalsky

ביקרנו באנדרטה המוקדשת לניקולאי פרשבסקי, מדען רוסי שגילה מינים שונים של בעלי חיים. סווטה סיפרה לי שאפשר להביע משאלה ואז ללטף את האף של הגמל וכך היא תתגשם. לא זוכרת מה ביקשתי אז לא אשלה אתכם שהכל מתגשם. אבל הגמל היה חביב בעיני.

כתובת האנדרטה: Dzerzhinsky StreetKarakol 722360, Kyrgyzstan 

אטרקציות בסנט פטרסבורג

קתדרלת איסק הקדוש Museum St.Isaac’s Cathedral

אחת הקתדרלות המרשימות ביותר בהן ביקרתי באירופה. החלל הגבוה עם הציורים והעיטורים מהמם במלוא מובן המילה. החלל בפנים משמש כמוזיאון ומומלץ מאוד לעלות גם לתצפית בחלקה העליון. העליה מתחילה מבחוץ ומתמשכת בטיפוס בסיבובים של כ-260 מדרגות. כשהגענו למעלה סווטה מאוד חששה בגלל הגובה. אבל אפילו עם פחד הגבהים היא העידה שהיה שווה את המאמץ. 

כתובת: St Isaac's Square, 4

מוזיאונים בסנט פטרסבורג

מתחם הארמונות והגנים בפטרהוף Peterhof

ביום השני לשהותנו בעיר נסענו כ-45 דקות אל שוליה הדרומיים. הגענו אל מתחם הארמונות והגנים פטרהוף. התור שהשתרר בקור של נובמבר מחוץ למבנה השאיר אותי קצת המומה. הנהג הציע לעמוד עבורנו בתור בזמן שאנו נטייל בגנים. בחיים הפשוטים שלי במושב, הרחוקים שנות אור מארמונות סנט פטרסבורג, לא היה קורה שמישהו אחר יעמוד במקומי בתור. אך הוא ממש התעקש ובאמת היה קר ואם להודות על האמת התחלתי להתרגל לחיים הטובים. כך יצאתי לטיול עם חברתי בגנים. קצת קשה לקרוא לקילומטרים על קילומטרים מכוסים שלג גנים. גם הבריכות והאגמים היו לגמרי קפואים. רק העצים עוד עמדו שם איתניים. אני בטוחה שהמקום מקסים בקייץ ובאביב אבל חיכיתי רק להכנס לארמון החמים. בארמון, כמו בהרבה מקומות בהם ביקרתי ברוסיה, דבר ראשון משאירים את המעילים. כאן גם אולצנו לכסות בשקיות את המגפיים, שחלילה לא נלכלך את רצפת הארמון. החדרים בארמונות מדהימים. כולם מעוצבים ביוקרה נוצצת זהב ומלאים בפרטים מלכותיים. המקום מומלץ מאוד לביקור וגם אם הייתי בעצמי עומדת בתור, לא הייתי מצטערת על כך.

ארמון פטרהוף
ארמון פטרהוף סנט פטרסבורג
ארמון פטרהוף

בלט רוסי

כשסווטה הזמינה אותי לרוסיה חשבתי שנהיה רק במוסקבה. אני כל כך שמחה שהיא רצתה לראות בלט שהציג בסנט פטרסבורג ובזכותו הגענו לעיר. חווית הבלט היתה מיוחדת מאוד ולא שגרתית עבורי. המבנה שבו הוצג היה עגול ומרשים, ממש כמו בסרטים. 

בימים שביליתי עם סווטה גיליתי אשה מדהימה שמעריכה את הוריה בצורה בלתי רגילה. כל בוקר התחיל בשיחת טלפון גם לאביה וגם לאמה. היא סיפרה לי שאמא שלה עברה איתה ועם אחיותיה ללונדון למרות שלא ידעה מילה באנגלית. היה להם חשוב החינוך של הבנות. הם הקריבו בשביל זה את כל הנוחות של המקום בו גדלו. מרגש לראות משפחה כל כך קרובה, למרות שמתגוררת ב-4 מדינות שונות בעולם. אפילו אני, שחיה באותו משק עם הורי ואחיותי לא נמצאת בקשר כזה הדוק ויום יומי. חזרתי מרוסיה עם אהבה גדולה לסווטה היקרה וסקרנות גדולה למדינה. אני מקווה שאחזור לאזורים נוספים ברוסיה. יחד עם סווטה והמשפחות של שתינו.

בלט בסנט פטרסבורג

חברי הבלוגרים שכתבו על העיר

הי, אני ענת גלנץ

ברוכים הבאים לבלוג "מתוך עולמי"

כאן תמצאו המלצות, טיפים והשראה לטיול הבא שלכם.

מוזמנים להכיר את עולמי בדף – מי אני.

ארצות

בלוג טיולים

This blog is a member of the Israeli Travel Bloggers group

‏12 תגובות

  1. עינת הרשקו ב- יולי 14, 2019 בשעה 4:04 pm

    נראה שהיתה לך חוויה מאוד מיוחדת בעיר. כייף לך שזכית לטייל עם מקומית ולהגיע למקומות מיוחדים.



    • admin ב- יולי 31, 2019 בשעה 4:51 am

      אכן עינת חוויה מאוד מיוחדת



  2. ניני אטלס ב- יולי 15, 2019 בשעה 4:49 am

    נשמע כמו חוויה חמה – ומרגשת, למרות הקיפאון ששרר שם 🙂
    יופי של תמונות. והיה משעשע למצוא את ספינת המדבר בערבות הקרח



  3. reut shuker ב- יולי 16, 2019 בשעה 3:37 pm

    תמיד רציתי לנסוע לשם



    • admin ב- יולי 31, 2019 בשעה 4:52 am

      כדאי לך



  4. רחלי ב- יולי 16, 2019 בשעה 7:00 pm

    לטייל עם מקומי זה משהו מיוחד. זוכים לחוויות אחרות לגמרי. נראה שהיה לך טיול כיפי ביותר!



    • admin ב- יולי 31, 2019 בשעה 4:57 am

      תודה רחלי. בהחלט חוויה בלתי נשכחת



  5. מיכל מנור ב- יולי 17, 2019 בשעה 10:31 am

    איזו הרפתקאה מיוחדת והשלג מוסיף לחוויה האגדתית….



    • admin ב- יולי 31, 2019 בשעה 4:58 am

      זו היתה הפעם הראשונה שירד עלי שלג!



  6. לינוי ב- יולי 30, 2019 בשעה 6:51 pm

    ניראה קסום! נשמע שהגעת לכל המקומית המיוחדים איזה כיף !



    • admin ב- יולי 31, 2019 בשעה 5:02 am

      תודה לינוי. היה מאוד כייף



  7. עדי ב- יולי 31, 2019 בשעה 7:51 pm

    מהמם, מתה לבקר שם