זנזיבר על הסאפ

כרמית

אחרי שעשתה תואר שני בפסיכולוגיה היא עברה לגור ליד הים. בכל בוקר ירדה אל החוף עם גלשן ה-Sup שרכשה ולימדה את עצמה לגלוש. לאט לאט התקבצו סביבה אנשים ובעיקר נשים שרצו להכנס איתה לים. והיא לימדה אותן לגלוש באהבה. בהתחלה ללא תשלום. זה לא הסתדר לה לגבות כסף, על משהו שהיא כל כך אוהבת לעשות. וכשמספר הנשים גדל, היא הבינה שזו הזדמנות לשנות את החשיבה לגבי פרנסה. היא פתחה את מועדון הגלישה Sup sister ומאז היא מתפרנסת מהים. 

היא גיסתי, אחות של תומר בן זוגי. אני עוקבת באדיקות אחרי העסק מהרגע שנולד. שומעת על ההתמודדויות שלה ושל נשים שהגיעו בעקבותיה לים. על היכולת שלה להכיל ולחזק את כולן, אל מול הגלים המתנפצים והפחדים של החיים. אני רואה את ההתמדה היום-יומית בעסק שתלוי במצב הים והגלים. את השעון הפנימי שמכוון על 4:30 לפנות בוקר, כדי להגיע בזמן לחוף. אני יודעת כמה זה עושה לה טוב שהיא משנה חיים של נשים. ומה שמדהים הוא שכל אחת מאיתנו יכולה ללמוד להיות גולשת אצל כרמית. לא משנה בנות כמה אנחנו, מאיפה אנחנו ואיך אנו נראות.  

אטרקציות בזנזיבר

אחים ואחיות בזנזיבר

מועדון ה Sup sister הפך עם השנים לקהילה של נשים וגברים שהתאהבו בגלישה. יוצאים לחתירות משותפות, חוגגים חגים בחוף, משתפים חוויות ותומכים אחד בשנייה. מספר פעמים בשנה כרמית מארגנת טיולי גלישה או חתירה בחו"ל. נוסעים ביחד לחוות את המדינה מכיוון הים. 

בינואר 2020, כשהקורונה התחילה בסין, הם הספיקו לטוס לזנזיבר. כרמית הזמינה את האחים שלה תומר ושיר להצטרף לקבוצה. והם כמובן שמחו על ההצעה. אני עקבתי אחריהם מהארץ, ובזכות הסטורי והסרטונים הרגשתי קצת איתם. 

זנזיבר

זנזיבר

האי שייך למדינת טנזניה, ממוקם כ-45 ק"מ מהיבשה. אורכו 85 ק"מ והנקודה הרחבה ביותר של האי היא ברוחב 30 ק"מ. העיר המרכזית נקראת סטון סיטי, בה מתגוררים רוב התושבים. בנזניבר ביקרתי בסוף שנות ה-90 כחלק מהטיול הגדול אחרי הצבא. לפי התמונות לא הרבה השתנה. האוכלוסייה ברובה מוסלמית, פנים אפריקאיות חייכניות וצבעוניות. מתפרנסים מתיירות וחקלאות ומנהלים אורך חיים פשוט. האי ירוק בזכות העצים הטרופים הפזורים בו ועצי התבלינים השופעים. מקור המשיכה העיקרי לאי הם החופים הלבנים עם מי הטורקיז המשגעים.  

זנזיבר
זנזיבר

אי בודד בים

מסביב לאי המרכזי מצויים איים בודדים שרובם אינם מיושבים. בכל בוקר יצאה הקבוצה לשייט בהדרכתה של כרמית. בספינה אחת שטו הגלשנים ובשנייה הגולשים. המטרה היא לחתור במקומות פראיים שהטבע בהם נשמר במיטבו. לחתור בשקט, כל אחד עם הסאפ שלו. להקשיב לנשימות, למפגש של המשוט עם המים, לציפורים שבשמים. להתבונן בים הצלול, באיים הבתוליים ובצמחיה שגדלה בצורה ייחודית.

הטבע בשיא עוצמתו

יציאה לטבע מזמנת לנו חוויות שאנו לא מרגישים ביום יום. מאפשרת הפסקה ממרוץ החיים וזמן להתבונן פנימה והחוצה. כאשר פוגשים את הטבע במצבים קיצוניים משהו בתוכנו משתנה יחד איתו. ביום הראשון לטיול, ללא הרבה הכנה, התחיל גשם טרופי חזק. הקבוצה היתה מרוחקת מהיבשה. הם נאלצו לחתור בכל הכח מול מתחי המים שירדו מהשמיים. זו היתה חוויה בלתי רגילה של שחרור וצחוק שיזכר בכל תא מגופם.

סאפ בזנזיבר
ציוד גלישה בזנזיבר

רגעים בלתי נשכחים

הקבוצה חזרה לארץ ומהר מאוד נכנסו כולם לחופשת קורונה. כל אחד ואחת חוו את הטיול הזה בדרך שלו או שלה. אבל כולם יזכרו את הטיול הזה כטיול האחרון לפני הקורונה. כשמתסכלים על התמונות ונזכרים ברגעים אפשר לראות עד כמה היינו תמימים. איך חשבנו שקורונה זו מגפה שקוראת רק שם רחוק, במזרח. לא תארנו לעצמנו שללכת מחובקים ככה סתם באיזו מדינה, יהיה דבר שלתקופה הוא בלתי מושג. אני כותבת את הפוסט הזה בערב ליל הסדר 2020. ליל סדר שונה בו כל אחד נשאר בביתו עם משפחתו הקרובה ביותר. שלושת האחים לא יכולים להתחבק ולגלוש על הגלים. למרות זאת מרגישים דווקא עכשיו קרובים מתמיד. 

זנזיבר

סאפ בזנזיבר- הפרטים הטכנים

הים בזנזיבר מתאים בעיקר לחותרים ולטיולי סאפ. התנאים אינם מתאימים לגולשי גלים. גם אם אינכם יודעים לחתור ניתן לקחת שעורי חתירה בזנזיבר. לחותרים שבינכם ישנה אפשרות לשכור גלשן סאפ ולחתור באזור ממנו שכרתם. או לצאת לטיולי יום ולהגיע לאיים נידחים. 

שיעורי חתירה, טיולי גלישה והשכרת סאפ במרכז הימי Aquaholics.

מלון ROYAL ZANZIBAR BEACH RESORT משכירים סאפ ב-20 דולר לשעה.

אורחי מלון CHUINI ZANZIBAR BEACH LODGE יוכלו להשאיל סאפ ללא עלות.

הי, אני ענת גלנץ

ברוכים הבאים לבלוג "מתוך עולמי"

כאן תמצאו המלצות, טיפים והשראה לטיול הבא שלכם.

מוזמנים להכיר את עולמי בדף – מי אני.

ארצות

בלוג טיולים

This blog is a member of the Israeli Travel Bloggers group