בעמק יפה, בין כרמים ושדות, עומד מגדל בן חמש קומות

לפני מספר שנים טסתי עם אחותי למילאנו. חיפשנו יעד קרוב למילאנו עם הרבה טבע. כך הגעתי לראשונה לעמק אאוסטה והתאהבתי. מאז חלמתי לקחת את המשפחה שלי לעמק הנפלא הזה. עמק ירוק ושקט עם המון שמורות טבע משגעות. משובץ במבצרים עתיקים שהזכירו לי את הציור בכריכת הספר "דירה להשכיר". ביוני 2022 החלום התגשם.

על פניו עמק אאוסטה נשמע כיעד פחות מתאים לילדים ויותר מזמין אנשים שאוהבים מסלולים בטבע. אך במחקר קצר גיליתי שפע של אטרקציות שמתאימות לילדים בכל הגילאים. שילבנו מסלולים קצרים כדי למלא את הצורך שלי בטבע דרך הרגלים. אני יכולה להגיד בלב שלם שחלק ארץ זה מתאים מאוד למשפחות שמוכנות לצאת מהמסלול הקלאסי של צפון איטליה.

לחלק הראשון של הטיול מוזמנים לקרוא פה – אגם קומו עם ילדים

אטרקציות לילדים בעמק

ראפטינג בנהר Dora Baltea

אין ספק שזו החוויה המשפחתית הכי טובה שהיתה לנו בטיול הזה באיטליה. הזמנו מראש ראפטינג משפחתי בחברת RAFTING.IT הגענו ביום הגשום היחיד שפקד אותנו במהלך הטיול. אך החששות נעלמו במהרה כשפגשנו את הצוות המקצועי שצייד אותנו בחליפות חמות. בכל מקרה נרטבים אז זה לא משנה אם זה מהשמים או מהנהר. המים קרים מאוד גם בחודשי הקיץ והציוד שקיבלנו היה בהחלט נחוץ ועשה היטב את העבודה.

המדריך שהוביל אותנו בראפטינג היה סופר מקצועי ונחמד. הזרימה היתה חזקה ודרשה עבודת צוות של כולנו. לילדים זו היתה הפעם הראשונה בראפטינג, הם הפותעו מאוד מעוצמת החוויה. ואנחנו שמחנו לראות אותם צועקים וצוחקים בהתרגשות גדולה.

פילה Pila

אתר הסקי Pila הממוקם בסמוך לעיירה אאוסטה הופך בקיץ לאתר טיולים ואופניים. ניתן להגיע אליו עם הרכב או ברכבל היוצא מהעיירה אאוסטה.

עלינו ברכבל במשך כ-20 דק'. נהננו מתצפית יפה על העמק וההרים המושלגים שסביבו. למעלה יש מספר מסעדות, פארק חבלים יחסית קטן ושפע של מסלולי הליכה.

הבן הצעיר שלנו ראם (בן 11) לומד בשנה האחרונה רכיבת שטח באופניים. אחת הסיבות העיקריות שהגענו ל Pila היתה לאפשר לו להתנסות במסלולי רכיבה מקצועיים. תומר בעלי הצטרף אליו להרפתקאה. הוא לא באמת הבין למה הוא נכנס. אני ממש לא ממליצה למי שאין נסיון וידע טכני להכנס שם למסלולים.

הם שכרו אופניים וציוד מגן מקצועי ועלו ברכבל נוסף (יחד עם האופניים) לנקודה גבוה יותר על ההר. משם יש מגוון מסלולים לפי רמות. ראם התחיל במסלולים הקלים והמשיך לקשים יותר. תומר לעומתו היה בהלם מהרמה הגבוהה ונשאר במסלולים הקלים. בשביל ראם זה היה שיא הטיול, הוא כבר מחכה לקיץ הבא לצאת לשבוע שלם של רכיבות דומות לאלו בצרפת.

פארק החבלים Mont Blanc Adventure Park

פארק חבלים מעולה!!! עם מסלולים בדרגות קושי עולות. אנחנו הגענו שעתיים לפני הסגירה וזה ממש לא הספיק. מומלץ להקדיש לו 3-4 שעות כולל האומגה.

האומגה ארוכה במיוחד מעל נהר. רותם (בן ה-14) עשה אותה לבד. וראם (בן ה-11) יחד עם מדריך צמוד. חוויה מומלצת לחובבי האקסטרים.

מרפסת נוף Orrido di Pré-Saint-Didier

בסמוך לפארק החבלים נמצאת מפרסת נוף שממנה רואים חלק גדול מהעמק וההרים שסביבו. אם אתם או הילדים שלכם אמיצים לעשות את האומגה הסמוכה זו גם נקודת תצפית מעולה על ההרפתקאנים.

אומגה עמק אאוסטה

מסלולי הליכה קלים שמתאימים גם לילדים

עמק אאוסטה הוא ממלכה עבור חובבי הטיולים הרגליים. אני נמנית עם קבוצת החובבים הזאת, אך לא כך ילדיי. בתכנון המקורי רציתי לשלב יותר מסלולי הליכה עם הילדים. אך בפועל הם פחות זרמו.

הפתרון שלנו היה פשוט. בכל בוקר התחלנו בהליכה בכפר שהתגוררנו בו, או באחד הכפרים הסמוכים. הילדים שלנו כבר גדולים מספיק כדי להשאר לבד בדירה. כך הם קיבלו זמן מסך ושקט מההורים ואנחנו נהנינו לשוטט בין החצרות, הגינות והמטעים האיטלקיים.

מפלי Lillaz

את המסלול הקליל למפלי לילאז עשינו רק עם הבן הצעיר. הלכנו כשעה לאורך המפלים, מוקפים פרחים ופרפרים. מסלול מעגלי שמתחיל בכפר באותו השם – Lillaz. הכפר נמצא בעמק קוינה. אחד משלושת העמקים המרכיבים את הפארק הלאומי גראן פרדיסו.

כדאי לשלב מסלול הליכה נוסף בעמק היפיפה הזה. מוזמנים לראות את המסלול שעשיתי עם אחותי בשנת 2019

מפלי לילאז lillaz
מפלי לילז lillaz

מסלול לאגם ארפי LAGO D'ARPY

בעמק אאוסטה יש כ-100 אגמים אלפינים. אגם ארפי נמצא בגובה 2060 מטר על רכס סן קארלו. המסלול אל האגם וחזרה יוצא ממלון La Genzianella. מחנים את הרכב בחניה מאחורי המלון. חוצים את הכביש ומשם המסלול מאוד ברור. כשעה הליכה לכל כיוון בדרך יפיפיה, רחבה ונוחה מאוד להליכה. ליד האגם עשינו פיקניק, נמנמנו ונהנינו מהשמש הנעימה.

Lago d' Arpy

מפלי LA CASCATA‏

מפל גבוה ומרשים שנמצא ממש על הכביש המחבר את Aosta ל- Courmayeur. אפשר לעצור ולעלות בשביל קצר לגשר שמעל לשני החלקים של המפל.

אאוסטה עם ילדים

העיירה אאוסטה

כבר בטיול הראשון שלי בעמק התאהבתי בעיירה אאוסטה. יש בה אווירה נעימה, סמטאות יפות ומכל עבר רואים את ההרים הגבוהים. בשתי הפעמים ביקרתי בה רק בערב, כך שלא הספקתי להכנס לאתרים ההיסטורים שלה. אם יש לכם זמן הם נשמעים מאוד מעניינים.

אני עוד אחזור

אם לא הבנתם עד עכשיו, אני מאוהבת בחבל ארץ הקטן הזה של איטליה. אני שמחה שהבאתי אליו את המשפחה שלי ושמצאנו מספיק דרכים להעלות לבנים את האדרנלין. אני בטוחה שאחזור ללכת בין השבילים האין סופיים של העמק. לשוטט בכפרים היפיפים ולהנות מהשקט, הקפה והאנשים החביבים.

פוסטים נוספים מאיטליה

אאוסטה

עמק אאוסטה באיטליה

אביב בגן עדן הגדול

הי, אני ענת גלנץ

ברוכים הבאים לבלוג "מתוך עולמי"

כאן תמצאו המלצות, טיפים והשראה לטיול הבא שלכם.

מוזמנים להכיר את עולמי בדף – מי אני.