הטיול האיטלקי שלנו

הפעם לא התלבטנו לאן נטוס בקיץ. אני מאוד אוהבת את איטליה, הגיע הזמן להכיר אותה לילדים.

לצערנו הבכור היה בעומס טיסות במסגרת הטריאתלון ולכן לא הצטרף. את האמת הוא היה ממש חסר. חלק ממטרות הטיולים היא הגיבוש המשפחתי והתחושה שעושים הכל ביחד בטוב וברע. אני מחכה להזדמנות הבאה שנצא ביחד כל המשפחה.

טסנו לטורינו בסוף יוני עם טיסה ממש זולה. שילבנו שני טיולי כוכב בטבע ויומיים עירוניים בטורינו ומילאנו. ב-4 הלילות הראשונים ישנו בעיירה קוליקו בצפון אגם קומו ו-4 לילות נוספים ישנו בעמק אאוסטה.

קוליקו Colico

אל העיירה קוליקו והבית הצהוב הגענו בעקבות הבלוג pastaeveryday של שרון המתגוררת שם עם בעלה האיטלקי וילדיהם. זו לא העיירה הכי פוטוגניות באגם ומשום כך גם לא הכי עמוסה. יש בה אווירה נעימה. חופי רחצה לאורך האגם וכל מה שצריך לחופשה פשוטה וטובה.

הבית הצהוב מקסים במיוחד. נמצא במרחק הליכה מהאגם, ממש בתוך השכונה. החיים בקוליקו מהצד נראים שלווים. אף אחד לא ממהר לשום מקום. מתעוררים בעצלתים. ישנים צהרים ובין לבין אוכלים הרבה פסטה, פיצה ושאר מיני המאפים.

השתלבנו לא רע. אמנם לא קמנו מאוחר אבל הורדנו את הקצב. הלכנו כל בוקר למאפיה. השקענו בארוחת בוקר טובה. הכנו כריכים טובים ויצאנו לדרך.

רוצים לדעת לאן?

colico אגם קומו עם ילדים
אגם קומו קוליקו

שמורת Val di mello

הייתי בהרבה מקומות בעולם. זו אחת משמורות הטבע היפות ביותר שהגעתי אליהן. הטורקיז של המים בשילוב ההרים המתנשאים מכל עבר הטריפו את חושי. התקדמנו לאורכה לאט. בכל פעם הילדים טבלו במים הקרים והמשכנו לפינת חמד הבאה. הבתים שראינו בדרך נבנו מהאבן המקומית ונראה כאילו הם חלק מההרים. הכבשים שפגשנו עם רועה הצאן הוסיפו לאווירה הפסטורלית ומגוון הפרחים האין סופי גרמו לי לעצור ולצלם ללא הרף.

הגעה לשמורה היא דרך הכפר San Martin

בחניון בכניסה לכפר יש לרכוש תו חניה לשמורה. אנחנו ביקרנו באמצע השבוע והיינו כמעט לבד. אני משערת שבסופי שבוע עמוס. כדאי לבדוק מראש את מצב המים. שרון אמרה לנו שיש תקופות שבהן אין מים בשמורה.

המסלול שעשינו הוא הלוך-חזור. בילנו לאורכו כ-3 שעות נעימות ומהנות.

Val di mello

מפלי Acquaraggia

ביום השני שלנו בקוליקו החלטנו לנסוע לשוויץ השכנה. בדרך עצרנו לארוחת בוקר בסמוך למפלים המרשימים האלו. שנמצאים ממש קרוב לחניה. בהחלט נקודה טובה לעצירה.

מפלים קומו

טעימה משוויץ

יש המון מה לראות באיטליה אבל לא יכולנו לפספס את ההזדמנות לקפוץ לשוויץ השכנה. בעיקר כדי לתת לילדים להרגיש את ההבדלים בין התרבויות. (אני ותומר ביקרנו בשוויץ בעבר). ואכן ההבדלים משמעותיים. החל מהנקיון הבלתי מתפשר ברחובות. מראה האנשים, הבתים, השפה השונה ועד הפערים המשמעותיים בכסף ובעלויות. הילדים ממש התלהבו מהמטבעות של הפרנק השוויצרי ושיחקו איתם כל הנסיעה.

שוויץ. עם ילדים

לא עשינו תוכניות מדויקות ליום הזה. פשוט זרמנו ממקום למקום והיה נפלא. אחרי שעברנו את הגבול עצרנו בכפר המקסים Soglio. הכפר נמצא בנקודה גבוהה, הבתים בו ציוריים, נעים להסתובב בסמטאות והגינות המוקפדות. יש בו כמה נקודות תצפית יפות ואווירה רגועה במיוחד.

שוויץ עם ילדים

משם המשכנו לכיוון סנט מוריץ ועצרנו ליד אגם Sils אין מילים לתאר את היופי של האגם המוקף הרים. יצאנו להליכה קצרה בין האורנים. הילדים ותומר לא יכלו להתאפק וקפצו לשחות באגם שעד לא מזמן היה קפוא.

סנט מוריץ

את הביקור שלנו בשוויץ סיימנו בעיירה העשירה סנט מוריץ. שוטטנו ברחובות עם החנויות היוקרתיות. ביקרנו במגדל העקום של הכנסיה הישנה. וקינחנו בשוקולד שוויצרי המוצג בחלון ראווה.

שייט באגם

בעיירה קוליקו יש אפשרות לשכור סירת מנוע ללא צורך ברשיון סקיפר. זו דרך נפלאה לראות את החופים הקרובים, לקפוץ לאגם ופשוט לנוח לקול שכשוך המים.

טיול אופניים בשמורה של קוליקו

אני אוהבת לרכב על אופניים ובשנה האחרונה אף הצטרפתי לקבוצת נשים שרוכבת כל שבוע. גם הבן הצעיר שלנו ראם נמצא בקבוצת רכיבה. אבל אצלו זה אקסטרים. זה נקרא אופני אנדורו ובעיקר יורדים עם האופניים בהרים. כשהצעתי לו שנצא לרכיבה מקוליקו הוא הסכים. אך עד מהרה התאכזב שגילה שרוכבים ללא שום אתגרים. אני, לעומתו, נהננתי מכל רגע בשמורת הטבע היפיפיה שלאורך הנהר. למזלי פגשנו בדרך סוסים, כבשים ועיזים שהשכיחו ממנו את הצורך באקסטרים.

יש עוד הרבה מאוד אפשרויות טיול בצפון אגם קומו. אהבנו  את האיזון בין בילוי רגוע לצד האגם לטיולים בהרים שמסביב. זה גם ממש נחמד שאפשר לשלב יום טיול בשוויץ. אני עוד אחזור עם האופניים לחקור את האזור.

מאגם קומו נסענו דרך מילאנו לעמק אאוסטה.

קומו
קומו עם ילדים

פוסטים נוספים מאיטליה

הי, אני ענת גלנץ

ברוכים הבאים לבלוג "מתוך עולמי"

כאן תמצאו המלצות, טיפים והשראה לטיול הבא שלכם.

מוזמנים להכיר את עולמי בדף – מי אני.