חצי האי פליון – נוסעות לכפרים

טיול ביוון עם אחיותי

סוף שבוע של יוגה עם מיכל ארגוב רזניק, יושבת במרפסת של בית ישן וחמים הנמצא על הצוק בבית ינאי. מולי הים רחב ופתוח וקולות הגלים מתנפצים בקצב קבוע. נזכרת במרפסת יוונית בחורפטו שבחצי האי פליון. זה היה טיול של סוף הקייץ בספטמבר 2017 עם שתי אחיותי שרון וענבל. 5 שנים לפני כן נסענו לראשונה ביחד לטיול בהודו והופתענו לגלות עד כמה אנו דומות בדרך בה אנו מטיילות.

פליון

בלי Waze בלי GPS – כן זה אפשרי!

את הנסיעה לחצי האי פליון תכננו לכבוד יומולדת 40 שלי, החלטנו לנסוע בלי הרבה תכנונים. לא הזמנו מקומות לינה לא ידענו בדיוק לאן, פשוט רצינו לנסוע יחד. קנינו כרטיסי טיסה ולקחנו איתנו את מפת יוון. הגענו לשדה התעופה באתונה, שכרנו רכב, וקנינו גם sim , אך הוא לא עבד, אז פשוט ניווטנו בעזרת המפה. להפתענו הרבה לא טעינו אפילו פעם אחת, כל נקודה שסימנו במפה הגענו אליה בקלילות רבה. איזו תחושה נפלאה, יש לנו עדיין את היכולת לנווט גם בדרך הישנה והטובה. מעניין אם הילדים שלנו יעזו אי פעם להתנסות בחוויה שכזאת.

חצי האי פליון

בדרך מאתונה לחצי האי פליון

חצי האי פליון נמצא בדרך מאתונה לסלוניקי. קרוב יותר לסלוניקי, אך הטיסה לאתונה היתה זולה משמעותית אז בחרנו בזול. כשנוסעים ללא ילדים אפשר בקלות להתייחס לדרך כחלק חביב של הטיול ולהנות בלי תלונות מהספסל האחורי. בדרך הלוך עצרנו ב Glifa, כפר קטן השוכן על חוף הים. בסוף הקייץ המקום היה כמעט ושומם, אכלנו בטברנה המקומית אוכל יווני מעולה, טבלנו קצרות בים והחיוך לא ירד לנו מהפנים.

glifa בדרך לפליון
Glifa
טברנה בדרך לפליון

בדרך חזור טבלנו במעיינות החמים Thermopyles Thermal Spring,  זו היא אחת מתופעת הטבע המדהימות בעיני, אני אוהבת לבדוק בכל מדינה שאני מבקרת אם יש איזה מעיין טבעי שעוד לא הפכו אותו למרחצאות עם חלוקים לבנים. כשהגענו למעיינות החמים בדיוק התחיל לטפטף גשם קל שנתן תפאורה מעולה לחוויה. המקום עצמו קצת מוזנח (אולי בגלל שאין דמי כניסה) אך המעיינות מדהימים בנעימותם וביופים. אסור להישאר הרבה זמן בתוך המים בגלל הגופרית והם גם מאוד חמים כך שמידי פעם יצאנו להצטנן אבל ממש התקשנו לעזוב את המקום.

מעיינות חמים ביוון

הכפרים

כ- 4 שעות נסיעה מפרידות בין נמל התעופה באתונה לכפרים המדהימים השוכנים על צלעות ההרים שבצד הדרום מערבי של חצי האי פליון. הכפרים עטופים בצמחייה עשירה וצופים לעבר הים, במרכז הכפר נמצאת הפיאצה שתמיד מוצלת על ידי עצי דולב מרהיבים. אם לא תגיעו בשעת הסיאסטה תוכלו להנות מיין ועלי גפן ולנוח בעצמכם ברוגע היווני. אנחנו ביקרנו בכפר Agios Valsios הקטן והיפה ולאחר מכן בכפר Milies שבו גם בסופו של דבר נשארנו לישון. מסתבר שלא כל מקומות הלינה פתוחים בתקופה זו של השנה, לשמחתנו פגשנו בלגי חביב שחי במקום ואחרי כמה שיחות טלפון, מצא לנו גסט האוס פשוט אך נקי שהתאים לצרכינו.

צד מערבי בפליון
חצי האי פליון

מהגינה לצלחת

בשעות הבוקר טיילנו במעלה הכפר, שוטטנו בין בתי האבן המסורתיים והשבילים המרוצפים. הלכנו לאט, הצצנו בחצרות הקטנות עם הכביסה התלויה בפתח הבית,  בדלעות המבשילות על אדן החלון, בצמחייה המטופחת והאזנו לקולות האנשים העדינים. כשהגענו לחלק העליון של הכפר התגלתה לנו גינת ירק גדולה ומרשימה, כזאת שאני רק יכולה לחלום שיהיה לי את הפנאי לטפח ולעבד. ערוגות ערוגות של ירקות משלל המינים והסוגים, גדלים להם יחד בסדר מופתי. בערב אכלנו במסעדת To Panorama המומלצת שנמצאת ברחוב הראשי והתענגנו על מנות עדינות עם שפע של ירקות שידענו בדיוק מאין הגיעו.

כפרים בפליון
כפרים בחצי האי פליון
גינה אורגנית ביוון
פרמקלצ'ר ביוון

פוסטים נוספים מיוון

‏4 תגובות

1. שיר שלו ב- ינואר 18, 2019 בשעה 9:54 am

הבלוג שלך כל כך מקסים ונעים לקריאה! נהניתי לקרוא את הכתבה וחידשת לי על עוד מקום שלא הכרתי:)

2. יפעת ב- פברואר 16, 2019 בשעה 8:36 pm

התמונות שלך יפיפיות ופליון משגעת, טיילתי בה בחורף אז היופי שלה אחר. גם אני אוהבת לנווט עם מפות ולפעמים כשטועים מגיעים למקומות נפלאים. טיול אחיות נשמע לי כיף אמיתי, זכית.

3. חיה דוד עובדיה ב- אפריל 27, 2019 בשעה 11:54 am

אין לי אחיות אבל יש לי בנות .