החופים של ליטא

לטייל עם הילדים בחופי הים הבלטי השמורים

ליטא עם ילדים
ליטא עם ילדים
ליטא עם ילדים
אטרקציות בליטא
חופים בליטא

אפשרויות לינה בקרבת הים

חופי הים הבלטי משתרעים לאורך הצד המערבי של ליטא וממשיכים דרומה בחצי האי הנקרא "הרצועה הקורנית". הישובים העיקריים לאורך החוף הם: עיר הנמל Klaipėda, עיירת החוף הראשית Palanga ו-Sventoji הצפונית והקטנה מבין השלוש.

לפני הנסיעה ראיתי שרוב המלצות הלינה הן בפלאנגה. מכיוון שלא מצאתי מקום שמצא חן בעיני, החלטתי להזמין לינה בעיירה Sventoji. העיירה מרוחקת כ-20 דק' נסיעה מעיירת החוף הראשית. המקום התגלה כמקסים. מתוייר כמעט כמו פלאנגה אך מרגיש עוד יותר פשוט ונעים. לדעתי, גם אם בוחרים לישון בפלאנגה וגם אם ב-Sventoji כדאי לבחור מלון או צימר המרוחקים מהמרכז. לאורך החוף (במרחק השומר על כבודו) ישנם הרבה מאוד אפשרויות לינה שקטות ונעימות. החל מאתרי קמפינג, דרך צריפים פשוטים ועד מלונות גדולים. 

מלון הדירות Laguna ב-Sventoji

מלון הדירות Laguna, שבו לנו במשך-4 לילות היה חמוד והתאים לצרכינו. המלון חדש ונקי. הדירות קצת קטנות אך מספקות. המסעדה שבקומה התחתונה היתה ממש טובה. הוא ממוקם צמוד לשביל המוביל לים. הכי קרוב שאפשר במסגרת שמירת החוף. מהמרפסת נשקף נוף מקסים של יער אורנים. במהלך היום רואים את העוברים ושבים מהרחצה בים. ובערב את המשפחות והזוגות הרומנטים היוצאים לצפות בשקיעה. 

העיירה Sventoji נחמדה מאוד ומתאימה כמקום לינה לטיול באזור. מלבד החופים יש בה מדרחוב מטופח, מסעדות, סופר מרקט, גן שעשועים קטן ומרכז ספורט שעבורנו היה מאוד שימושי (הבכור מתאמן לטריאתלון). בערבים מתנגנת מוסיקה במסעדות לחובבי הריקודים. ומשפחות עם ילדים צעירים, ימצאו בקייץ לונה פארק קטן וקרקס מהסגנון של פעם.

מלון בפלאנגה
Sventoji

צימרים ביער, בפארק מים Atostogu

אפשרות לינה נוספת שכדאי לבדוק היא בצימרים של פארק המים Atostogu. הפארק ממוקם בתוך יער אורנים במרחק של 10 דק' מפלאנגה. יש להם צימרים שנראים מבחוץ יפים ושקטים. אנו בילינו אחר הצהריים בפארק ומאוד מאוד נהננו. אין שם מגלשות מים גדולות ולמרות זאת ואולי בזכות זאת היה נפלא. אווירה רגועה עם אפשרות לבילוי חיצוני ופנימי. יש בפארק סאונות, בריכות, ג'קוזים בטמפרטורות שונות. לילדים קטנים קיים מתחם עם מגלשת מים אחת.

כתובת הפארק: Darbėnų kl., Palanga 00163

פארק מים בליטא
אטרקציות לילדים בפלאנגה

HBH הרבה יותר ממסעדה טובה

מסעדה בשרים HBH מומלצת מאוד למשפחות. היא נמצאת מחוץ לפלאנגה, קרובה לפארק המים Atostogu. מסעדת גדולה וטעימה עם שירות מצויין. מחוץ למסעדה יש גן משחקים חינמי לילדים ובתוך היער הצמוד תמצאו מתקנים בתשלום. המתקנים מתאימים בעיקר לילדים צעירים. בנוסף יש במקום פינת חי מקסימה. חלק מהחיות מסתובבות חופשי ואפשר ללטף אותן.

עלות כניסה לפינת חי: 1 יורו לאדם.

כתובת המסעדה: Liepų g. 23, Kretingos rajonas, 97231 Zibininkai

מסעדות בפלאנגה

פלאנגה Palanga

הגענו בשעות הבוקר למרכז התירותי בפלאנגה. צעדנו במדרחוב המטופח ההופך למזח רחב. הילדים שאלו בשביל מה? בשביל מה לצעוד יחד עם כל כך הרבה אנשים? למה להיות באזור כל כך מתוייר? ואת האמת, הם צודקים. גם אני מעדיפה את הפינות הנסתרות והצדדיות, כאלו שמגלים בהן הפתעות. בכל זאת לא וויתרנו על הליכה ונקודת מבט יפה על החוף מתוך הים. במדרחוב תמצאו שפע של מסעדות, גלידריות ואטרקציות לילדים.

אטרקציות בפלאנגה
פלאנגה עם ילדים

גיבוש משפחתי ברחובות פלאנגה

פלאנגה היא לא רק מדרחוב ומזח. יש לעיירה הרבה מה להציע. תמצאו בה גן בוטני גדול שבמרכזו מוזיאון הענבר, חופים נהדרים, מופעי קייץ, מרכזי ספורט ואווירה של חופשה שמחה ועם זאת רגועה.

אנו שכרנו אופניים משפחתיים ונסענו ברחובות בצהלה. הנסיעה מאוד פשוטה אך דורשת תיאום בין כל הרוכבים. חייבים להיות קשובים ולהתחשב במי שבורחות לו הרגלים מהפדלים. נכנסנו לשבילים צדדים, עצרנו לתצפית על הים והמשכנו במלוא המרץ כולנו יחד. זו היתה חוויה מהנה ומאוד מומלצת, לא רק למשפחות.

אטרקציות בליטא

לקפץ באגמים הליטאים

שתי אטרקציות לחובבי הקפיצות למיניהן נמצאות בין פלאנגה ל-Sventoji. אנחנו בילינו בפארק מתנפחים על המים הנקרא Jump Park. מי שאוהב אקסטרים יכול להתעופף בסקי פארק הנקרא Wake Park Palanga . עלות לשעה של קפיצות ב-Jump Park עולה 10 יורו לאדם. ילדים מתחת לגיל 14 צריכים הורה שיצטרף לחגיגה. 

כתובת האגם: Kunigiškių g. 3, Palanga

אטרקציות בפלאנגה

שבילי האופניים הנפלאים ביותר בעולם

ברור שלא טיילתי בכל העולם ובטח לא בכל שבילי האופניים שלו. אבל ככה הרגשתי בטיולי האופניים שלנו בליטא. והכי הכי נהנתי במסלול מ-Sventoji  ל-Palang. שכרנו אופניים במרכז העיירה, ליד הסופר. רכבנו במסלול המתחיל לאורך הכביש ומהר מאוד נכנס לתוך היער. כשאני נזכרת במסלול אני מתמלאת געגועים לליטא. לאוויר הצלול, לריח האורנים, למאמץ הרכיבה ולשמחת הילדים. ליטא מלאה במסלולי אופניים, תתקלו בהם לאורך הכבישים וגם בתוך היערות וסביב האגמים. מסלולים מישוריים וסלולים ולכן פשוטים לרכיבה גם עם ילדים צעירים.

מיקום השכרת אופניים: Šventosios g. 1, Sventoji

עלות: 3 יורו לשעה.

אורך המסלול: 10 ק"מ לכל כיוון. כמובן שאפשר לעשות רק חלק ממנו ואפשר גם להתחיל מפלאנגה.

פלאנגה עם ילדים

מדינה פשוטה?

באחת העצירות שלנו בטיול אופניים מ-Sventoji פגשנו בחור צעיר שמכין דגים מעושנים. השעה היתה מוקדמת מידי כדי לאכול דגים אך לא מוקדמת מידי לשיחה על החיים. הוא הסביר לנו על תהליך העישון ותוך כדי שאל על ישראל. התעניין בחיים שלנו במדינה עם מורכבות כל כך גדולה. ואחר כך שאל למה הגענו לליטא? "הרי ליטא זו מדינה כך כך פשוטה". ומה רע בפשטות? שאלתי. אני כל כך אוהבת מקומות פשוטים, בילויים בטבע עם הילדים. אוהבת את הבתים הקטנים עם גינות הירק הנפלאות. ליטא, בזכות הפשטות אני אחזור אליך בוודאות.

אופניים בליטא
אופניים בליטא

מקומות שלא הספקנו לבקר בהם הפעם באזור פלאנגה

מוזיאון הענבר Palanga amber museum 

פארק טרמפולינות Palanga vasaros parkas

מועדון לגלישת גלים  Sea paradise

שייט בנהר Sventoji שייט בקאנו

פוסטים נוספים מליטא

חברי הבלוגרים שכתבו על ליטא

ליטא עם ילדים – קובנה ווילנה חופשת כריסמס – מתוך הבלוג מטיילים בחול עם ילדים.

טיסה בכדור פורח בוילנה – מתוך הבלוג שמתי לב.

קובנה – טבע, נופי עבר ומורשת יהודית בליטא – מתוך הבלוג מטיילים בכיפה.

יש מה לעשות בקובנה עם ילדים – מתוך הבלוג רואה עולם.

וילנה עם ילדים – מתוך הבלוג רואה עולם.

 החופשה המשפחתית שלנו בליטא – מתוך הבלוג מירית הסקרנית.

הי, אני ענת גלנץ

ברוכים הבאים לבלוג "מתוך עולמי"

כאן תמצאו המלצות, טיפים והשראה לטיול הבא שלכם.

מוזמנים להכיר את עולמי בדף – מי אני.

ארצות

בלוג טיולים

This blog is a member of the Israeli Travel Bloggers group

‏5 תגובות

  1. שירה ב- אוגוסט 28, 2019 בשעה 8:10 am

    וואו איזה טבע! נראה טיול מקסים…



    • יעל ב- ספטמבר 13, 2019 בשעה 12:47 pm

      ענתי. הכל נשמע מושלם . כמה הייתי שמחה לטייל שם בעקבותיך….



      • admin ב- ספטמבר 13, 2019 בשעה 5:02 pm

        תודה יעלי



  2. admin ב- אוגוסט 29, 2019 בשעה 6:24 pm

    תודה שירה. אכן טיול מקסים ומלא בטבע



  3. […] החופים של ליטא […]