דרוסקינינקאי עם הילדים

חופשת קייץ על אגם בליטא

הוא משיט את הסירה ומסביבו שלושה בנים. הגדול שוחה בצורה מקצועית. השני לרגע חושש אך מצליח להתגבר על הקול הפנימי ומצטרף לאחיו שבמים. השלישי נולד עם אנרגיית חיים עוצמתית וקופץ בכל הזדמנות למים הקרירים. ואני מביטה מהגדה, הספר אצלי בידיים אך לא יכולה להסיר את המבט מהמראה המשובב שמולי. כך בדיוק דמיינתי את החופשה המשפחתית שלנו הקייץ בליטא.

שכרנו צימר סמוך לאגם קרוב מאוד לעיירה דרוסקינינקאי. האגם יפייפה, מסביבו יערות והוא כל כך גדול שאי אפשר לראות את קצהו הרחוק. האגם כמעט פרטי, 4 צימרים ו-2 בתים. במשך שישה ימים ארוכים בילינו את רוב זמננו באגם. מילים לא יצליחו לתאר עד כמה נהננו מהקרבה לטבע והזמן המשפחתי המיוחד.

לינה בדרוסקינינקאי
ליטא עם ילדים

דרוסקיניקאי

העיירה דרוסקינינקאי, שכולנו הצלחנו לבסוף להגות את שמה, נמצאת בחלקה הדרומי של ליטא. עיירת ספא לא גדולה עם שני אגמים במרכזה. לצד מלונות המרפא נוספו לעיירה אטרקציות המיועדות במיוחד למשפחות וצעירים ובכך היא מושכת אליה אנשים בכל הגילאים. 

בכניסה לעיירה רואים מבני מגורים ישנים ומיושנים. ככל שמתקרבים לאגמים הרחובות הופכים למטופחים ומלאי פרחים. היא היוותה עבורנו מקום מצויין להצטיידות של מצרכים, ארוחות במסעדות וגיחות לפעילויות מגוונות עם הילדים. אך מעבר לכך לא היתה לנו סיבה להשאר בעיירה.

דרוסקינינקאי

פארק החבלים Uno parks

ככל שהילדים גדלים והופכים לנערים הזמן שלי איתם מצטמצם. הם מעדיפים, וזה לגמרי טבעי, לבלות עם חברים ולהתעסק בתחומי העניין שלהם. האתגר בחיפוש תחומי עניין ובילויים משותפים גדל. מעין הבן הבכור שלנו טריאתלט, רוב היום הוא מתאמן וכמעט ולא יוצא לנו לבלות יחד. כשהגענו לפארק חבלים המקסים בדרוסקינינקאי יצא שרק אני והוא היינו בעניין. במשך שעתיים טיפסנו יחד על העצים. הוא חיכה לי בסבלנות נתן לי הרבה עצות ונדמה לי שגם שמח שאמא שלו לא מסתכלת מלמטה עם המצלמה.

הפארק מקסים ומהמוצלחים שראיתי באירופה. הוא כולל מספר רב של מסלולים. חלקם מיועדים לילדים עד גובה 145 ס"מ וחלקם לילדים גבוהים יותר ומבוגרים. הפארק כולל גם אומגה ארוכה מאוד מעל נהר ניימן הסמוך. אל תפספסו אותה היא מדהימה. (ישנה גם אפשרות לעשות רק את האומגה).

אטרקציות בדרוסקינינקאי

פארק המים דרוסקינינאי

פארק המים בדרוסקינינקאי גדול ורובו מקורה. יש בו מתחם רציני של מגלשות ארוכות ומפותלות. הייתי בטוחה שהילדים לא ירצו לעזוב. אך אחרי שעתיים הם הרגישו שהם מיצו. אמנם המגלשות ממש טובות ומגוונות אבל משהו שם לא משך אותם להשאר מעבר לכך. אולי בגלל שהאגם 'שלנו' באמת היה מושלם ושום בריכה לא יכלה להשתוות אליו.

כתובת הפארק: Vilniaus av. 13-2 Druskininkai

ליטא למשפחות

כמה נפלא לרכב באופניים בליטא

בדומה לפלאנגה גם בדרוסקינינאי מסלולי האופניים נהדרים. כשהגענו לעיירה נכנסנו לתחנת מידע לתיירים וקיבלנו חוברת עם המסלולים השונים. אנחנו בחרנו את המסלול השני המסומן כאן במפה באדום. מסלול מעגלי המגיע עד ל"סלע השטן". רכבנו לאורך הנהר, דרך יערות וכפר קטן. חלק מהמסלול סלול ובחלקו נוסעים בדרכי עפר. אני כל כך אוהבת לרכב באופניים ובקייץ הליטאי זה פשוט נפלא. 

פרטים על המסלול באתר התיירות.

השכרת אופניים ניתן למצוא במדרחוב של דרוסקינינאי ברחוב .Vilniaus al

ליטא עם ילדים
אטרקציות בליטא

מפעל חיים של אמן העץ Antanas בפתח ביתו

הפארק Antanas Cesnulis Sculpture Park נקרא על שם אמן העץ שהקים את המקום. המסלול עובר בשביל מטופח שבשני צדדיו משתלבים פסלים יפיפיים. חלק מהפסלים הפתיעו אותנו ואת הילדים בחיים שהפיחו כאשר התקרבנו אליהם. מרשים מאוד לראות את שפע היצירות שנעשו כולם על ידי אמן אחד.

משך הביקור: פחות משעה. 

כתובת: Naujaodės g. 16th

דרוסקינינקאי
ליטא עם ילדים

מסעדת Romnesa Druskininkai

האוכל בליטא היה טעים לנו מאוד מאוד. בכל המסעדות המנות שהוגשו היו לטעמינו ושמחנו על כך. לא ניסינו יותר מידי את האוכל הליטאי המסורתי. מה שכן טעמנו פחות אהבנו. את מסעדת Romnesa אהבנו בגלל המיקום הנפלא. היא נמצאת בכפר Naujaodės שבו גם נמצא פארק העץ. ויושבת על יד נחל קטן ומטופח. בכניסה למסעדה תמצאו גן שעשועים המתאים לילדים צעירים. ויש במקום גם מוזיאון של עוגת העץ שאליו לא נכנסנו.

מסעדות בדרוסקינינקאי

אז איפה איפה הצימר עם האגם המושלם הזה?

הצימר שבו ישנו נקרא Latkrantė והוא נמצא ליד אגם בשם Latezeris. במקום ישנם 4 צימרים, שניים ממש צופים על האגם ושניים מאחור. המקום מתאים רק למי שמגיע עם רכב ומרוחק כ-10 דק' מדרוסקינינקאי. בסירות משוטים והפדלים ניתן להשתמש באופן חופשי. על מנת להשתמש בסאונה יש להזמין ולשלם בנפרד.

אהבנו מאוד את המקום, שטנו כל יום בסירות, יצאנו להליכות סביב האגם ובין היערות. נחנו, בישלנו, שיחקנו ופשוט חיינו לרגע לצידי אגם ליטאי אחד נהדר.

גילוי נאות: המים באגם קרים. היו לנו ימים חמימים כך שיכולנו לטבול עם בגד ים. הבאנו מהבית חליפות שחיה/גלישה לכולם ומדי פעם השתמשנו בהם כשהתקרר יתר על המידה. 

מלון בדרוסקינינקאי
דרוסקינינקאי עם ילדים
ליטא למשפחות

הטיול לליטא היה נפלא, במיוחד הימים בהם בילינו ליד האגם. קראתי שבליטא ישנם 6000 אגמים!! זה נתון מדהים בעיני שמאפשר למצוא בכל פעם אגם אחר. אני כבר חולמת על האגם הבא שלנו בליטא, מקווה שעשיתי חשק גם לכם.

פוסטים נוספים מליטא

חברי הבלוגרים שכתבו על ליטא

טיסה בכדור פורח בוילנה – מתוך הבלוג שמתי לב.

וילנה עם ילדים – מתוך הבלוג רואה עולם.

החופשה המשפחתית שלנו בליטא – מתוך הבלוג מירית הסקרנית.

חופשה משפחתית בקובנה, ליטא -מתוך הבלוג אפקים מטיילים.

חופשת טבע באניקשאי, ליטא – בין אגם ליער – מתוך הבלוג אפיקים מטיילים.

 

הי, אני ענת גלנץ

ברוכים הבאים לבלוג "מתוך עולמי"

כאן תמצאו המלצות, טיפים והשראה לטיול הבא שלכם.

מוזמנים להכיר את עולמי בדף – מי אני.

ארצות

בלוג טיולים

This blog is a member of the Israeli Travel Bloggers group

‏14 תגובות

  1. נעה ב- אוקטובר 3, 2019 בשעה 9:30 am

    נראה ממש כמו קסום. כאילו יצא מאגדת ילדים. מאמינה שגם הרגשתם ככה. בקיצור – ירוקה מקנאה…



    • admin ב- אוקטובר 4, 2019 בשעה 4:24 am

      תודה נועה, אכן הרגשנו בתוך אגדה



  2. זיוה רענן ב- אוקטובר 3, 2019 בשעה 11:26 am

    החופשה הליטאית שלכם נראית נפלא וממחישה איזו חוויה נפלאה אפשר להרוויח כשהולכים אחר הלב ומתאימים את החופשה בדיוק מושלם לאופי המשפחה. מעולם עוד לא היתה לי חופשה כזאת שבה הרשיתי לעצמי פשוט לנוח ולמצות את הסביבה הקרובה ברגל, באופניים, במים, בעיירה הסמוכה… וזהו, פשוט להיות וליהנות מהקיץ הנעים, מהיערות ומאווירה של ארץ אחרת.



    • admin ב- אוקטובר 4, 2019 בשעה 4:32 am

      אני גיליתי שכשמטיילים עם הילדים, ככל שניסע פחות ונשהה יותר הם יותר נהנים. תחושת הביטחון שנבנת כשמכירים את האזור מאפשרת להם ליצור חוויות ללא צורך באטרקציות חיצוניות. גם לנו זה יותר קל כשהילדים מעסיקים את עצמם. כשאני מטיילת בלי הילדים הסקרנות פחות מאפשרת לי לשהות



  3. sheila baron ב- אוקטובר 3, 2019 בשעה 12:26 pm

    קטע בדיוק חזרנו מליטא כיף לראות שהארץ מציעה המון דברים שונים ומגוונים



    • admin ב- אוקטובר 4, 2019 בשעה 4:33 am

      עקבתי אחריכן בליטא, מחכה להוסיף את הקישורים. כבר חולמת להגיע לאזור מולטאי לחפש לי ולמשפחתי אגם לקייץ



  4. Sari Even ב- אוקטובר 3, 2019 בשעה 2:32 pm

    וואו, נראה כל כך רגוע וקסום, מזכיר לי את הפארקים בהולנד, מקסים!



    • admin ב- אוקטובר 4, 2019 בשעה 4:34 am

      ממש רגוע, מה שטוב זה שאין עומס של תיירים גם בקייץ.



  5. עדי ב- אוקטובר 8, 2019 בשעה 11:32 am

    חופשה ממש מיוחדת, הרגשתי כאילו אני שם, על גדות האגם



  6. רוני ב- אוקטובר 9, 2019 בשעה 11:51 am

    נראה מקום מושלם לטיול משפחתי! תודה על הטיפים



    • admin ב- אוקטובר 10, 2019 בשעה 3:00 pm

      לגמרי מושלם לטיול משפחתי. מתאים לכל הגילאים



  7. מלי אברמוביץ ב- אוקטובר 9, 2019 בשעה 12:25 pm

    כל כך מזכיר את מולטאי! בואי נתחלף – אני אסע לשלך ואת לשלי😊



    • admin ב- אוקטובר 10, 2019 בשעה 3:01 pm

      חושבת על מולטאי בקייץ הבא. אהבתי ממש את ליטא ואת האפשרות לקצת קרירות בקייץ



  8. […] דרוסקינינקאי עם ילדים […]