10 סיבות לטוס לליטא עם הילדים

לא טעית זו היא ליטא

כבר ביום הראשון הילדים חרזו את החרוז " לא טעית זו היא ליטא" בהשראת פרסומת בטלוויזה. התחושה במדינה הבלטית הקטנה היתה טובה מהדקה הראשונה. כל כך טובה שאנו שוקלים לחזור אליה שוב בקייץ הבא. החלטתי לשתף אתכם איך הגענו לליטא ולמה לדעתי היא יעד נפלא לטיול עם הילדים. אם גם אתם ביקרתם בליטא, אשמח שתכתבו בתגובות את התרשמותכם מהמדינה.

1. קל למצוא מקומות לינה ליד אגמים.

כשדמיינתי את החופשה הבאה שלנו עם הילדים, דמיינתי חופשה רגועה ליד אגם. היה לי חשוב שסביב האגם יהיה יער או אזור שקט לטיולים. התחלתי לחפש צימרים העונים להגדרתי במדינות שונות באירופה. טיילתי במפה באירלנד, דנמרק ומדינות רבות אחרות. אולם בליטא זה הגיע ממש בקלות ובמחירים סבירים מאוד. מסתבר שבמדינה הזאת יש 6000 אגמים ואין הרבה תושבים, אז מה הפלא?! 

מצאתי אגם אחד נפלא לא הרחק מהעיירה דרוסקינינקאי בדרום המדינה. היה שם כל מה שחלמתי עליו: רגעים של ביחד ורגעים של לחוד. ילדים שטים עצמאית באגם והורים שיוצאים להליכות שקטות ביער. עכביש ענק, פטריות, כוורות, תרנגולות וגינת ירק. משחקי דמיון בסירה ושלוש מקלות על המזח. שחייה, בישול, קריאה, מדורה וסיפורים לפני השינה. ומה שלא היה שם ורק הוסיף לאווירה ולמשפחתיות זה wifi. המים באגם קרים, בימים היותר חמים נכנסנו עם בגדי ים וכשהיה קריר עם חליפות גלישה שהבאנו מהבית.

הקרבה לעיירה דרוסקינינקאי איפשרה לגוון את השהייה באגם באטרקציות מקסימות המתאימות במיוחד למשפחות. כך שגם המיקום היה נפלא.

דרוסקינינקאי

2. מזג אוויר מושלם בקייץ

חלק גדול מהזמן שלי בעבודה הוא בחווה, בתנאי חוץ. אתם יכולים לתאר לעצמכם שביולי-אוגוסט זה לא פשוט. פסק הזמן באירופה זו הזדמנות נפלאה להכניס קרירות לגוף ולצנן את הנשמה. בשנים האחרונות פשטו גלי חום ברוב רחבי אירופה. אולם ליטא, הנמצאת בחלקה הצפוני של הישבת, נשארה לרוב נעימה. מזג האוויר בכל עשרת הימים ביולי היה מושלם. כמעט ולא ירד גשם, הטמפרטורה סבבה סביב ה-25 מעלות. אפילו הילדים, שבדרך כלל לא שמים לב למד הטמפרטורה, ציינו את הנעימות הנפלאה.

פלאנגה עם ילדים

3. מסלולי אופניים מקסימים

כשיש מזג אוויר כזה מושלם וכשרוב המדינה יחסית שטוחה, אין דבר נפלא מלרכב על אופניים. בליטא ישנם שפע של מסלולי אופניים ובכל עיירת נופש תמצאו סוכנויות להשכרת אופניים. אנחנו עשינו מסלול באזור החופים ושני מסלולים באזור דרוסקינינקאי. עלות ההשכרה היא 3 יורו לשעה ואף יורדת כששוכרים למספר שעות. בעיני זו דרך נפלאה לתור את האזור וכשיש ילדים שלא אוהבים מסלולי הליכה זו אלטרטיבה נהדרת.

אופניים ליטא

4. נסיעות קצרות ושקטות.

הילדים שלנו, ואני בטוחה שהם לא היחידים, לא אוהבים נסיעות ארוכות. הבן האמצעי שלנו גם סובל מבחילות וכשהנסיעה מפותלת מידי זה עלול להגמר בהקאות. כל כך שמחתי בשבילם שליטא מדינה שטוחה ודי קטנה. אין שום פיתולים ואף נסיעה לא היתה קשה. למרות שאני מאוד אוהבת הרים נהנתי מאוד מהנופים שלצידי הדרכים. חלק מהכבישים עוברים באזורים חקלאיים ופתוחים וחלקם בתוך יערות של אורנים. לאורך הכבישים משובצים בתי חווה פשוטים ויפים ואילו יכולתי הייתי עוצרת בכל נקודה בדרך ופשוט מטיילת.

דבר נוסף ששמתי לב אליו בדרכים בליטא, זה שאין פרסומות. הנסיעות הופכות לכל כך נעימות ורגועות. אפילו כשחיפשנו אטרקציה מסויימת היה אליה רק שלט קטן מעץ שכיוון את הדרך. תתארו לכם לטייל בישראל בלי אף פרסומת. לא למוצר כמו משקפי שמש וגם לא לאטרקציות כמו קייקים בצפון.

כבישים בליטא

5. שמירת הטבע וחופים.

הססמא של אתר התיירות של ליטא היא "Real is beautiful". ולמרות שאין בה נופים דרמטים יש משהו בפשטות האמיתית של ליטא ששבה את ליבי. אם ציינתי בסעיף הקודם שאין פרסומות בדרכים, גם כשמטיילים בטבע התערבות האדם היא מינימלית. בחופים לא תראו מלונות או מסעדות אלא את החוף האמיתי כמו שהטבע יצר אותו. ביערות השילוט העיקרי מבקש מהמבקרים לא להדליק מדורות ולשמור על העצים. זה מרגיש נכון ואמיתי לטייל כשאין גירויים ולא מנסים לפתות אותך בכל פינה, עם דברים שאתה לא באמת צריך.

ליטא עם ילדים

6. אנשים חביבים ותחושת ביטחון.

אחד הדברים שהפכו את הטיול שלנו בליטא לנפלא זו תחושת הביטחון. לא נתקלנו באזורים שבהם תחושת הביטחון לא היתה טובה. בכל מקום התייחסו אלינו יפה וכל האנשים שנתקלנו בהם היו סבלניים ונחמדים. התחושה הזאת אפשרה לנו להשאיר את הילדים לפעמים לבד. בחלק מהערבים יצאנו רק שנינו ובבקרים עשינו הליכות. גם לילדים נתנו להסתובב לבד כשרצו. הם אמנם כבר לא ממש קטנים (14,11,8) אך עדיין זה לא טרוויאלי כשמטיילים בחו"ל.

7. מגוון אטרקציות לכל הגילאים.

אם הכל נשמע עד עכשיו פסטורלי מידי עבור הילדים שלכם אז תופתעו לגלות שיש מגוון ממש גדול של אטרקציות בליטא. רשת מעולה של פארקי חבלים. שני פארקים של מים אחד בוילנה והשני בדרוסקינינקאי. יש אפשרות לטוס בכדור פורח, שייט בקיאקים וקרטינג. תוכלו לעשות סקי במים או סקי בשלג גם בקייץ (בארנה שבדרוסקינינקאי). באזור האגמים ישנה מגלשת הרים ויש פארקי מתנפחים רבים בתוך אגמים. בכל עיירה חוץ מאופניים רגילים תוכלו לשכור קורקינטים חשמליים ואופניים רב משתתפים. ישנן פינות חי ואפשרות לרכב על סוסים. 

כל האטרקציות שהיינו בהן לא היו עמוסות בתיירים. לא חיכינו אף פעם בתורים והתחושה היתה תמיד רגועה ובטוחה.

אטרקציות בליטא

8. שמורת טבע מיוחדת במינה - הרצועה הקורונית.

ליטא היא מדינה ירוקה ומלאה ביערות, אגמים וחופים. מכיוון שאין בה הרים, לא תראו בה מפלים גדולים, עמקים או ערוצי נחל המתפתלים בקניונים. תופעת טבע מפתיעה באזור כל כך צפוני היא דיונות החול שברצועה הקורונית. הרצועה כולה מקסימה ומיוחדת ומאוד מאוד מומלצת. 

הרצועה הקורונית

9. מדינה כפרית עם בתים קטנים ויפים והמון גינות ירק.

מי שעוקב אחרי יודע שגינות ירק הם החולשה שלי. אני נמשכת אל כל עגבניה שגדלה בגינה כאילו ראיתי כזאת לראשונה. אני חושבת שזו אמנות לא פחות יצירתית מאמנות רחוב או פיסול בעץ. 

לפעמים אני מושכת את כל המשפחה לטיול עם הרכב בכפר "רק" כדי להציץ על עוד גינה ועוד גינה. בליטא זה מאוד פשוט כי היא כפרית ובקייץ הגינות שופעות ויפות. וגם הבתים כל כך צנועים ויפים, צבועים בצבעים צבעוניים עם ויולנות תחרה עדינים.

ליטא עם ילדים
ליטא
ליטא
ליטא

10.וילנה וקובנה.

לשמחתי לא הגענו לוילנה בסופו של דבר. התוכנית היתה לצאת באחד הימים מהאגם ולבלות יום בעיר הבירה. הילדים סרבו לעזוב את האגם והתוכניות השתנו. ואם אתם שואלים למה אני שמחה?! זה רק בגלל שעכשיו יש לי עוד סיבה לחזור לליטא. קראתי רבות על העיר ואני בטוחה שאהנה בה עם או בלי הילדים.

הטיסה שלנו היתה לקובנה וערכנו בה ביקור קצר. בשנת 2020 היא תהפוך לבירת התרבות של אירופה וכשביקרנו ראינו את השיפוצים לקראת המאורע. נעים לטייל בה עם הילדים כי היא אינה גדולה ועמוסה. המדרחוב שלה הוא הארוך ביותר באירופה וכדאי לצאת ממנו לסמטאות הצדדיות.

קובנה ליטא

ישנן סיבות נוספות לטוס לליטא עם ילדים. האוכל הנפלא, המחירים הנוחים והטיסות הישירות. אני מצרפת את מסלול הטיול שלנו לפי ימים. ובהמשך תוכלו להכנס לבלוגים של חברי הבלוגרים שטיילו בערים ובאזורים נוספים בליטא. תהנו

מסלול הטיול שלנו לפי ימים

נחתנו בערב וטסנו מוקדם בבוקר כך שאת הלילה הראשון והאחרון העברנו במלון המצויין ליד נמל התעופה בקובנה Air Hotel.

4 לילות לינה ב Sventoji ליד הים.

יום 1 – סיור במדרחוב ולאורך הנהר בקובנה. נסיעה לים הבלטי והכרות ראשונית עם החופים והעיירה Sventoji.

יום 2 – טיול אופניים רב משתתפים בפלאנגה והליכה על המזח.

         מסעדת HBH עם פינת החי ופארק המים Atostogu Parks.

יום 3 – יום טיול ברצועה הקורונית וסיום בקלייפדיה.

יום 4 – טיול אופניים מ-Sventoji  לפלאנגה.

          פארק מתנפחים Jump Park Palanga.

5 לילות באגם בדרוסקינינקאי שבהם רוב הזמן בילינו באגם וסביבו.

יום 5 – נפרדים מהים ונוסעים כ-4 שעות לאגם.

יום 6 – פארק החבלים Uno.

יום 7 – טיול אופניים קצר לאורך הנחל ופארק המים בדרוסקינינקאי.

יום 8 – פארק Antanas Cesnulis Sculpture Park .

יום 9 – טיול אופניים לסלע השטן.

יום 10 – נפרדים מהאגם וחוזרים לקובנה. שיטוט בעיר וביקור בגלרית החצר.

פוסטים נוספים על ליטא

חברי הבלוגרים שכתבו על ליטא עם ילדים

וילנה עם ילדים – מתוך הבלוג רואה עולם.

החופשה המשפחתית שלנו בליטא – מתוך הבלוג מירית הסקרנית.

חופשה משפחתית בקובנה, ליטא -מתוך הבלוג אפקים מטיילים.

חופשת טבע באניקשאי, ליטא – בין אגם ליער – מתוך הבלוג אפיקים מטיילים.

ליטא עם ילדים – קובנה ווילנה חופשת כריסמס – מתוך הבלוג מטיילים בחול עם ילדים.

טיסה בכדור פורח בוילנה – מתוך הבלוג שמתי לב.

יש מה לעשות בקובנה עם ילדים – מתוך הבלוג רואה עולם.

 

הי, אני ענת גלנץ

ברוכים הבאים לבלוג "מתוך עולמי"

כאן תמצאו המלצות, טיפים והשראה לטיול הבא שלכם.

מוזמנים להכיר את עולמי בדף – מי אני.

ארצות

בלוג טיולים

This blog is a member of the Israeli Travel Bloggers group

‏18 תגובות

  1. Inbal Cabiri ב- אוקטובר 12, 2019 בשעה 10:33 am

    פוסט יפהפה. ממש עשית לי חשק להגיע לשם עם הילדים. איך האוכל?



    • admin ב- אוקטובר 15, 2019 בשעה 10:56 am

      האוכל מצויין, במיוחד הבין לאומי. פחות התחברנו למנות המקומיות. וגם מאוד זול



  2. מלי אברמוביץ ב- אוקטובר 12, 2019 בשעה 2:30 pm

    עכשיו שחזרתי מאזור כפרי אחר בליטא, ממולטאי, יכולה להבין על מה את מדברת. התמוגגתי מכל מילה.



    • admin ב- אוקטובר 15, 2019 בשעה 10:57 am

      תודה מלי. עכשיו אני חושבת על חופשה בוילנה ובאזור האגמים של ליטא



  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה) ב- אוקטובר 12, 2019 בשעה 3:21 pm

    לגמרי עשית חשק לטוס לשם. עכשיו רק צריך להתארגן על ילדים (אני רווקה בלי)…



    • admin ב- אוקטובר 15, 2019 בשעה 10:58 am

      מתאים גם לרווקות ורווקים



  4. ינינה ב- אוקטובר 14, 2019 בשעה 5:51 pm

    פוסט מצויין ומסלול טיול מעניין בחרתם לכם. גם אנחנו אהבנו אותה מאוד בגלל הטבע והשקט. מקווה לטייל בעיקבותיך באיזור החוף הבלטי בעתיד. אני מסכימה עם כל הסיבות שלך – מלבד אחת. לנו היה מאוד קשה למצוא מגורים נאותים למשפחה גם בקובנה וגם באיזור האגם . אולי זה בגלל מספר הילדים, ואולי בגלל שחלקם כבר בוגרים. (ואולי כי התחלנו לחפש ימאוחר מדי ).



    • admin ב- אוקטובר 15, 2019 בשעה 11:00 am

      תודה ינינה. מעניין שהיה לכם קשה למצוא מקום לינה. בקובנה לא בדקתי אבל באזור דרוסקינינקאי היה מבחר גדול של צימרים ליד אגמים. יכול להיות שזה באמת כי הזמנתי כחצי שנה מראש



  5. דורית ב- אוקטובר 15, 2019 בשעה 10:55 am

    מקסים. ידוע לך במקרה מה רמת המודעות/היצע של אוכל ללא גלוטן בליטא?



    • admin ב- אוקטובר 15, 2019 בשעה 11:01 am

      האמת שאני לא יודעת. רק יכולה להעיד שבסופרים נראה היה שיש הכל. יש סופרים ענקיים עם מבחר גדול של מוצרים



  6. ניני אטלס ב- אוקטובר 16, 2019 בשעה 4:54 am

    שכנעת אותי 🙂 לא כל כך בטוחה שהילדים שלי יסכימו להצטרף 😉
    אבל נראה כיף גם בלי



    • admin ב- אוקטובר 16, 2019 בשעה 12:11 pm

      ברור שכייף גם בלי



  7. זיוה רענן ב- אוקטובר 16, 2019 בשעה 6:25 am

    ענת, הפוסט מאוד משכנע וגם גורם לי להרהר קצת עלי כמטיילת ועל חופשות עתידיות אפשריות. מאוד אוהבת את הדרך שלכם ומזדהה עם הגישה שלך להרבה דברים: הערכת הפשטות, תחושת הביטחון ועוד.



    • admin ב- אוקטובר 16, 2019 בשעה 12:15 pm

      תודה זיוה. ההרכב המשפחתי משפיע על אופי הטיול. הביטחון חשוב במיוחד כשלוקחים אחריות על ילדים. המשיכה לפשטות היא חלק ממני



  8. יערה אופיר ב- אוקטובר 16, 2019 בשעה 4:28 pm

    אני בדיוק שוקלת לטוס לשם עם הילדות בפסח – המון תודה על הפוסט!



  9. admin ב- אוקטובר 17, 2019 בשעה 11:15 am

    תהנו! ליטא מקסימה



  10. קרן ב- אוקטובר 17, 2019 בשעה 9:33 pm

    מקסים! בן זוגי מליטא, וכל המקומות מוכרים לי מסיפורים משפחתיים. כיף לראות ולקרוא. חולמים לסוע לשם עם בנותינו (אחת מהן ביקשה שנעבור לגור שם לשנה, נראה איך זה יקרה…)



    • admin ב- אוקטובר 18, 2019 בשעה 8:58 am

      פגשנו כמה משפחות שאחד מבני הזוג מליטא והם חוזרים שוב ושוב. גם הבן שלי ביקש שנשאר לגור שם. סיפרו לנו שהאגם קופא בחורף. שהטמפרטורה מגיעה למינוס 30 מעלות. נשמע קר ומאוד שונה מכאן. אולי נסע איזה חורף לראות את זה