טריאתלון Tiszaujvaros הונגריה

תחרות ראשונה מעבר לגבולות ישראל

שבת בצהריים. כל המשפחה יושבת מול האפליקציה המתעדכנת. הוא יוצא מספר 13 מהמים. מסיים עשירי את הרכיבה. רק ה-9 הראשונים יעלו לגמר. כולם פה במתח. והוא שם, ב-Tiszaujvaros שבהונגריה. האם הוא יצליח?! האם הוא יעבור את הספרדי?! כן!!!!! הוא הגיע במקום ה-9. הוא עולה לגמר!!! קריאות שמחה וצהלה והלב מתפוצץ מגאווה. העיניים מתמלאות בדמעות של התרגשות. הוא הצליח לעשות תחרות מעולה. אחרי חודשים ארוכים וקשים של אימוני קורונה מורכבים. 

זאת התחרות טריאתלון הראשונה של הבן הבכור שלנו בחו"ל. הוא טס עם חברים לקבוצה ואני נשארתי בארץ. כל שנותר לי זה לחקור את המקום מהכורסא.

טריאתלון Tiszaújváros
מתוך דף התחרות Tiszaújvárosi Triatlon Klub

Tiszaujvaros

העיירה נמצאת צפונית מזרחית לבודפשט. כשעה וארבעים מנמל התעופה הבינלאומי. היא ממוקמת באזור מישורי לצד נהר טיסה ומתגוררים בה כ-15,000 תושבים. היא לא מוקד תיירותי קלאסי, אולם פוקדים אותה תיירים רבים סביב ארועי הספורט השונים הנערכים בה. העיר מטופחת וירוקה ונעימה מאוד לשהייה. יש בה מספר בתי מלון, מסעדות והכי חשוב לספורטאים, מרכז ספורט ברמה גבוהה מאוד. אם מגיעים בהרכב משפחתי יש גם מרחצאות עם מגלשות מים לילדים:

מרחצאות Thermal Bath Tiszaújváros

טריאתלון אירופה Tiszaújváros
מתוך דף התחרות Tiszaújvárosi Triatlon Klub

ספורט ב-Tiszaujvaros

העיירה היא גן עדן לספורטאים ומספקת תנאים מעולים לכ-20 ענפי ספורט שונים. יש בה אולמות ספורט, בריכות שחייה, אצטדיון ריצה, אולם טניס שולחן, מגרשי כדורגל, כדורגל חופים, מגרשי טניס, קייקים, אתלטיקה ועוד. 

בעיירה קבוצות ספורט מקומיות רבות ובכל שנה היא מארחת ארועי ספורט גדולים בינלאומיים. הבן שלי התחרה בטריאתלון ביולי 2021 והעיד על תחרות מאורגנת למופת עם אווירה מעולה. במשך 3 ימים היתה בעיר חגיגת ספורט אמיתית. מעבר לתחרות המקצועית, מארגני התחרות דאגו לפעילויות לכל המשפחה. החל משייט קייקים בנהר ועד מתקני ג'ימבורי ויצירה לילדים הצעירים שהגיעו לעודד. בכל ערב היו הופעות של זמרים. וכמובן מקום של כבוד לספורטאים שהגיעו במיוחד מכל רחבי העולם. טקס פתיחה, טקסי פודיום למנצחים וכל המעטפת המקצועית.

מי שלא מכיר, תחרות הטריאתלון מתחילה בשחייה באגם/ים ולאחריה רצים לשטח שנקרא שטח ההחלפה. שם מחכים האופניים. לאחר הרכיבה מחזירים את האופניים לשטח ההחלפה ויוצאים לריצה. כל ספורטאי קיבל עמדה מסודרת עם השם שלו ומספר. כל מקצה קיבל כובע שחייה בצבע אחר עם מספר המתחרה. 

בימים שבהם נערכה התחרות עמוד הפייסבוק של קבוצת הטריאתלון המקומי היה פעיל מאוד. בכל יום הם עידכנו את תוכנית היום. העלו הרבה מאוד תמונות ובסוף כל יום העלו סרטון שערכו עם תקציר הפעילות. ככה יכולנו לשבת בבית וממש להרגיש את אווירת המקום, ראינו עד כמה המקום ירוק והרגשנו שהנער שלנו בידיים טובות.

הנה הקישור לעמוד הפייסבוק של קבוצת הטריאתלון.

 

תחרות טיזי

שחייה באגם הפארק

השחייה במהלך התחרות התקיימה באגם  Városi dísztó הנמצא במרכז פארק. זה אגם קטן והספורטאים עשו 2 או 3 הקפות בהתאם למקצה. באגם ישנה צמחייה ולכן המים קצת עכורים. בארץ התחרויות לרוב מתקיימות בים ואני מאמינה שזה עניין של הרגל שיגיע עם הנסיון. מה שבטוח זה היה חכם להגיע מספר ימים לפני התחרות, להכיר את האגם, את מסלולי הרכיבה והריצה.

טריאתלון Tiszaújváros
מתוך דף התחרות Tiszaújvárosi Triatlon Klub

לינה ב-Tiszaujvaros

הבן שלי וחבריו ישנו במלון VERONIKA HOTEL הנמצא קרוב למרכז הספורט העירוני ולא רחוק מאתר התחרות. הוא היה מרוצה ואהב את האוכל שהגישו במסעדה של המלון. 

הגמר

חמישה נערים ישראלים ונערה הצליחו לעלות לגמר. כאסקי הגיע למקום ה-3 וייצג אותנו בפודיום. עגור הגיע במקום ה-6 אך פסלו אותו בסוף בשל עברה. כהן נפצע בזמן השחייה ופונה לבית חולים (שלומו טוב). שלו הגיע במקום ה-17. גלנץ שלנו הגיע במקום ה-23. והנערה לוי הובילה עד סוף הרכיבה ובריצה סיימה במקום ה-13 המכובד. 

אני גאה בכולם (גם במי שלא עלה לגמר) על היכולת להתמיד כל השנה באימונים קשים. על ההתמודדות עם קשיים פיזים ונפשיים. על השילוב של הספורט התחרותי עם לימודי תיכון או שירות צבאי. ועל חברות ופרגון אחד לשני. 

טריאתלון באירופה
מתוך דף התחרות Tiszaújvárosi Triatlon Klub

אמא של ספורטאי

אני חייבת לשתף שגם אני מרגישה במסע כאמא לספורטי מקצועי. אני לומדת מתי לתמוך ומתי להרפות. מנסה להבין את מקומי לצד מקומו של המאמן. לומדת מונחים מקצועיים, צבירת נקודות והבדלים בין תחרויות. 

אם בשנים שעברו הייתי בעיקר על תקן אמא מסיעה לאימונים. בשנה האחרונה אני מרגישה כאמא שתומכת בבחירות והחלטות. מראה שהדרך לקבלת החלטה חשובה לא פחות מההחלטה עצמה. מלמדת עד כמה חשוב לכבד את כל החברים לדרך והצוות המקצועי. ואת האמת אני ממש נהנית מהתפקיד החדש שקיבלתי בזכות בני. 

אני מקווה שימשיך לטרוף את העולם. אני אשתדל לעשות את תפקידי כבלוגרית וכאמא כאחד. סקרנית לאן אגיע בעקבותיו.

הי, אני ענת גלנץ

ברוכים הבאים לבלוג "מתוך עולמי"

כאן תמצאו המלצות, טיפים והשראה לטיול הבא שלכם.

מוזמנים להכיר את עולמי בדף – מי אני.

ארצות

בלוג טיולים

This blog is a member of the Israeli Travel Bloggers group

תגובה אחת

  1. תומר גלנץ ב- אוקטובר 31, 2021 בשעה 2:15 pm

    מרגש