טבע בקרקוב

איך הגענו לקרקוב??

שנינו עובדים שעות ארוכות בשמש. הוא מקים גינות ואני עוסקת בשיקום אנשים עם מוגבלות בחווה אקולוגית. חם, לח, רותח. הוא משכנע אותי (די בקלות) לטוס למרות ההגבלות. נשארו מעט מאוד יעדים שאין צורך בבידוד בחזור. קרקוב התאימה עבורנו מכל הבחינות. מזג האוויר הנעים, טיסה קצרה, עלויות זולות, מרחק קרוב למסלולי הטיולים. גם העבר הקשה לא מרתיע הפעם ומוסיף עוד עניין ללמידה והעמקה.

יום אחרי שהזמנו את כרטיסי הטיסה, הבן האמצעי שלנו התגלה כחולה קורונה. עד הרגע האחרון לא היינו בטוחים שנטוס. עשינו 3 בדיקות כדי לוודא שאנחנו לא חולים. כשהחשש הזה התמוגג, טסנו. רק שנינו. איזה מזל.

הטיול מתחיל

כשהגענו לקרקוב החיוך לא ירד לנו מהפנים. סוף כל סוף אנחנו חופשיים לטייל. כבר שכחתי כמה זה עושה לי טוב להגיע למקום חדש. אני מתמלאת אנרגיה וסקרנות לחקור כל פינה.

נחתנו אחר הצהריים, אספנו את הרכב ששכרנו מראש. סה"כ 7 לילות. לילה ראשון בקרקוב, 3 לילות בזקפונה ו-3 לילות נוספים בקרקוב. שוטטנו רבות ברחובותיה המקסימים של העיר. זו עיר אירופאית יפיפייה. מלאה בחיים, מסעדות ואתרים תיירותיים. בפוסט הזה בחרתי להתמקד במקומות הירוקים של קרקוב. במקומות בהם הטבע והעיר נפגשים.

קרקוב

הריאה הירוקה של קרקוב Planty Park

בשנת 1820 החליט סנאט העיר קרקוב ליצור עיר מודרנית. הוא הסיר את חומות העיר העתיקה מימי הביניים. סידר את הקרקע, שתל בה עצים רבים ויצר שבילים. כך נוצר אחד הפארקים הגדולים של קרקוב. הפארק משתרע על שטח של 20 דונם. הוא מקיף את העיר העתיקה ואורכו מעל 4 ק"מ. נעים מאוד לטייל לאורכו ברגל או ברכיבה באופניים. אפשר להכנס ולצאת ממנו לעיר העתיקה. לשבת לנוח על ספסל ולהתבונן על התושבים והתיירים הפוקדים את העיר.

נהר העיר וויסלה Wisla

בדומה לערים אחרות באירופה גם בקרקוב עובר נהר רחב ומרשים. נהר הויסלה מתחיל באזור הדרומי של פולין וזורם לאורך כל המדינה, דרך קרקוב וורשה. הוא נשפך לים הבלטי מזרחית לעיר גדנסק. לאורך הויסטה ישנם מסלולי הליכה נעימים ומסלולי אופניים רבים. מומלץ לחצות את הנהר דרך הגשרים ולהגיע לאזורים הפחות מתויירים של העיר. אחד הגשרים היפים שעברנו בהם נקרא קלאדקה אוגקה Kladka Ojca Bernatka. מעל הגשר תלויים פסלים מקסימים של אקרובטים. הרוח יוצרת תנועה של הפסלים ונראה כאילו הם מבצעים תרגילים במיוחד עבורנו. הגשר נקרא גם "גשר האהבה" ועמוס במנעולים של זוגות אוהבים.

קרקוב בקייץ
קרקוב
גשר האהבה קרקוב

החופים של קרקוב

"אם לא נוסעים לים לפחות תדאגי שנטבול באגמים" הוא אמר לי לפני הטיסה. חיפשתי את ה"ים של קרקוב" ולהפתעתי מצאתי בגוגל אגם ממש קרוב לנמל התעופה. 15 דקות אחרי שיצאנו מהשדה כבר שתינו בירה ב Kryspinów Lagoon. המקום היה מלא במשפחות וילדים ומה שהפתיע אותנו זה השקט. שקט כמעט מוחלט. בשלב מסויים הרגשתי שאני צריכה ללחוש כדי לא לא להפריע לשלווה. האגם מתאים לרחצה ויש בו אפשרויות מגוונות של ספורט ימי. אגם נוסף בקרקוב שאפשר לטבול בו נקרא Zalew Bagry.

רחצה בקרקוב

הגנים הבוטנים של קרקוב Botanic Garden of the Jagiellonian University

אני אוהבת מאוד גנים בוטנים. לשמחתי הרבה תומר מחבב אותם אפילו יותר ממני.  מנסה לראות אם זוכר את שמות הצמחים. מתפעל בכל פעם שפוגש צמח חדש או רואה צמח שגדל לממדים שלא הכיר. הגן הבוטני בקרקוב גדול ומומלץ מאוד. נחמד היה לראות שבנו בו מבנה מפואר מזכוכית במיוחד לעץ תמר. שנינו מעריכים מאוד את ההשקעה העצומה בתכנון וביצירה של הגנים. מתפעלים מהטיפול הקפדני ויצירת חוויה מהנה למבקרים.

כתובת: Mikołaja Kopernika 27

גנים בוטנים קרקוב

שוק העיר Old Kleparz

לראות את החקלאים פורקים את הסחורה. לשוטט בין פירות היער, הפטריות והירקות. לטעום את הלחם הטרי עם סלט הביצים. לשתות קפה בדוכן קטן מוקף צמחים. לשוחח בלי שפה עם מוכרי הדוכנים. זה הכי הטבע שלי בעיר. השוק החמוד הזה נמצא קרוב מאוד לעיר העתיקה. וגם קרוב למלון המומלץ שבו ישנו VIENNA HOUSE
ANDEL’S CRACOW

שוק בקרקוב

הרובע היהודי קרקוב

אי אפשר לבקר בקרקוב ולכתוב על העיר בלי להתייחס לרובע היהודי. כל נסיעה למדינות מזרח אירופה וגרמניה מעוררת מחדש את המחשבות בהקשר היהודי. גם בנסיעה הזאת, שהיא הראשונה שלי לפולין, עלו הרבה שאלות. אני יודעת שיש המתנגדים לנסיעות למדינות בהן היהודים נרדפו ונרצחו. אני בוחרת לקחת את הנסיעות למדינות אלו כהזדמנות נוספת ללמידה. למידה על הקהילות היהודיות בעבר ובהווה. למידה על היחס של המדינה כלפי היהודים בתקופות שונות. ומאוד מעניין אותי לראות את השימור וההתייחסות לעבר כיום.

בקרקוב הופתעתי מאוד מהנוכחות המשמעותית של הרובע היהודי. הרובע נהרס כמעט לגמרי בזמן המלחמה. הוא עמד הרוס במשך כ-45 שנה. בשנת 1993 צולם בו הסרט "רשימת שינדלר", בעקבות הסרט התחילו להגיע למקום תיירים. התיירות גרמה לעייריה להתחיל לשקם את האזור. וזה עודד יזמים שונים להשקיע ולפתח את השכונה.

כיום הרובע היהודי שנקרא גם רובע קז'ימייז' (Kazimierz) שוקק חיים. נעים מאוד להסתובב בו. יש בו הרבה פינות ירוקות ומטופחות. הוא מושך המון תיירים וממש לא רק יהודים. בערב שמענו נגני קליזמרים ואכלנו מאכלים יהודיים-פולנים. התרגשתי לראות שהמסורת של 60,000 היהודים שחיו במקום ואינם נמצאת בכל פינה.

חזרנו לארץ מלאים באנרגיה טובה, כל הירוק בפולין עורר אצלנו השראה ומוטיבציה לטפח את הגינה. אני מאוד מקווה שהפעם הבאה שנעבור בנמל התעופה לא תהיה יותר מידי רחוקה.

הרובע היהודי קרקוב

חברי הבלוגרים שכתבו על קרקוב

כל המידע על חופשה בקרקוב – מתוך הבלוג מסביב לעולם.

הנשים של קרקוב – מתוך הבלוג רואה עולם.

טיול בקרקוב עיר להכיר – מתוך הבלוג חמושה בעדשה.

סוף שבוע ארוך בקרקוב – מתוך הבלוג Hedonistis

הי, אני ענת גלנץ

ברוכים הבאים לבלוג "מתוך עולמי"

כאן תמצאו המלצות, טיפים והשראה לטיול הבא שלכם.

מוזמנים להכיר את עולמי בדף – מי אני.

ארצות

בלוג טיולים

This blog is a member of the Israeli Travel Bloggers group

‏5 תגובות

1. יפעת חן כהן ב- אוקטובר 9, 2021 בשעה 2:25 pm

איזה פוסט יפה ומיוחד, בדיוק סוג ההמלצות והמקומות שאני אוהבת.
    תודה רבה 🙂

• admin ב- אוקטובר 31, 2021 בשעה 2:38 pm

איזה כייף לשמוע תודה

• משתמש אנונימי (לא מזוהה) ב- אוקטובר 11, 2022 בשעה 8:13 pm

תודה על ההמלצות!

2. נעה כרמון ב- אוקטובר 10, 2021 בשעה 12:29 pm

איזה כיף של טיול! כמה כיף שיצא לפועל. אני הייתי בקרקוב כחלק מהמסע לפולין ולכן עוד קשה ומורכב לי מעט, אבל אני אתגבר על המשוכה הזאת, וקרקוב נראית נהדר בעיניים שלך. מקסים