זהב בג'ונגל הסרי לנקי

טיול משפחתי לסרי לנקה באוגוסט

נהג צמוד

את הימים הראשונים שלנו בסרי לנקה הקדשנו לטיול עם נהג צמוד באזור דאמבולה (Dambulla) להסתובב עם נהג צמוד זה נחמד מאוד, רבים מהמטיילים בסרי לנקה מתכננים את הטיול כולו עם נהג צמוד. זה נח ומתאים בעיקר למי שרוצה להספיק מספר רב של אתרים בזמן קצר. אני מעדיפה לטייל לאט, להישאר יותר במקומות. עד שאני ממש מרגישה את הקצב של המקום, מכירה היטב את הרחובות, את האוכל ואת התרבות האנושית. אך כשיש אילוצי זמן, 4 גברברים שמעוניינים לתפוס גלים בים ובצד שני אמא שאוהבת לטייל ולראות את המדינה,  החלטנו (ב 3 ימים הראשונים) ללכת על הפתרון הקל. ניתן ליצור קשר מראש עם נהגים בעלות של 50-100 דולר ליום כולל דלק רכב ונהג.

אלטרנטיבה מעולה ל Sigiriya

כל האזור של דאמבולה ירוק ומלא בעצי קוקוס מכל הכיוונים, אזור מדהים ביופיו וכשעולים לנקודת תצפית הנוף הפתוח פותח את הלב. ישנן שתי אפשרויות לטיפוס לנקודות תצפית על האזור, הראשונה והנפוצה יותר היא ה Sigiria Rock, נחשבת לאחד מאתרי ה"חובה" בסרי לנקה ואולי זאת הסיבה שלא הרבה שמעו על אחותה הסמוכה הנקראת Pidurangala Rock. אפילו הנהג המקומי שלנו התקשה להבין לאן אנחנו רוצים להגיע. לא היינו באופציה הראשונה אז קשה לעשות השוואות, אך אהבנו מאוד את העליה הנעימה ל Pidurangala Rock. המקום דליל באנשים, ליוו אותנו קופים וסנאים לאורך הדרך המוצלת במעלה ההר, רוב המסלול מאוד קל להליכה ורק בחלק האחרון יש אזור קצת יותר מאתגר הדורש טיפוס על סלעי ענק. הנוף מלמעלה משגע , רואים את Sigiriya ואת כל האזור. מלבד העובדה שאתר זה הרבה פחות עמוס מה Sigiriya ההבדל המשמעותי ביותר הוא ההפרש בעלות, עלה לנו 3 דולר בכניסה במקום 30 דולר לאדם.

סרי לנקה עם ילדים
סיגריה סרי לנקה

טיול כפרי

דרך חביבה נוספת לחוות את האזור הוא להתארגן על VillageTours מהישוב Habarane. זהו סיור לתיירים המשלב מספר פעילויות, בדרך כלל מתחיל בנסיעה על עגלה רתומה לפר (אנחנו וויתרנו על החלק הזה), שייט בסירת במבוק, סיור קצר בשטח חקלאי וארוחת צהריים שכולה מאכלים מקומיים. אהבנו במיוחד את השייט , הבחור שהשיט לנו את הסירה יצר תכשיטים וכובעים מצמחי המים ושיעשע אותנו מאוד. יש סיורים המשלבים גם סדנאות בישול.

משפחה בסרי לנקה
סיגריה סרי לנקה

מקדש הזהב ב Dambulla

המלון שלנו היה ממש צמוד למקדש וראינו את הפסל של בודהא הענקי בכל פעם שיצאנו ממנו, אך רק בבוקר האחרון, רגע לפני שעזבנו את האזור, עלינו לסיור במקום. אני לא יודעת אם המקום הוא זה שגרם לבנים להיות כל כך שקטים או העובדה שטיפסנו אליו בשעת בוקר מוקדמת, אך אין ספק שהיתה לנו שם תחושה של שלווה אפילו הייתי מעיזה להגיד כמעט רוחנית. עלינו המון מדרגות ( לא לפני שזכרנו לקנות למטה את הכרטיסים), השלנו נעלינו והסתובבנו בין המערות הגדושות בבודהות. לאחר מכן בירידה אל הבודהא הענקית פגשנו קופים, רוכלים ומתפללים.

היתה זו גם הזדמנות לספר לילדים את הסיפור של בודהא: בודהא נולד בשם סידהרתה גאוטמה, חי בילדותו כנסיך בארמון כשהוריו עשו ככל יכולתם על מנת למנוע ממנו לצאת ולהחשף לסבלי העולם. בגיל 29 שכנע את משרתיו לסייע לו לצאת משטח הארמון וכשיצא לראשונה התהפך עליו עולמו. הוא נחשף לסבל האנושי- למחלות, לזקנה ולמוות. הוא החליט לעזוב את כל המותרות ולצאת למסע לחפש את הפתרון לסבל האנושי,  לאחר 6 שנים הגיע להארה והבליחה במוחו כל ההיסטוריה האנושית (ולמעשה כל הידע הקיים ביקום) זו שהייתה וזו שעתידה לבוא. הוא הפך למנהיג רוחני. לאחר הסיפור על בודהא חשבנו כולנו שהבן הצעיר שלנו הוא גם קצת בודהא, הוא שם לב לסבל של אנשים רבים בסרי לנקה ואפילו ריחם על הגנב שגנב מאיתנו בארוגם ביי. ( הסיפור המלא בפוסט להתאהב בארוגם ביי)

מקדשים בסרי לנקה
סרי לנקה עם ילדים

המלון שלנו Sundaras Resort & Spa

אהבנו את המלון שבחרנו,  את המיקום ליד דאמבולה, את הבריכה עם הבר החביב שבתוכה, את החדרים הפשוטים אך נעימים ואת האפשרות לאכול ארוחת בוקר וערב במלון.  האוכל היה טעים ולמרות שהתבסס על מנות מקומיות הילדים מצאו מה לאכול. מה ששבה את ליבי היו קולות הציפורים שנתנו הרגשה אמיתית של ג'ונגל. גם הערבים בבר שלצד הבריכה ובעל המקום שהזמין אותנו לוויסקי על חשבון הבית נתנו לנו הרגשה חמימה ומזמינה. 

Sundaras Resort & Spa

מלון בסרי לנקה

פוסטים נוספים מסרי לנקה

אני נעזרתי רבות וממליצה לכם גם להעזר בקבוצה סרי לנקה 2019

תגובה אחת

  1. […] זהב בג'ונגל הסרי לנקי […]