להתאהב בארוגם ביי- סרי לנקה

טיול משפחתי לחופים בצד המערבי של סרי לנקה

הסיפור הלא יאומן

כשהתעוררתי בבוקר הראשון בארוגם ביי, מיד שמתי לב שמשהו לא בסדר. התיק היה הפוך והארנק היה זרוק ליד המיטה, כשפתחתי אותו הוא היה ריק. בדקתי גם את הארנק השני, גם הוא היה מרוקן. גנבו לנו 700 דולר. המשכתי בבדיקת המלאי, כל הניידים והטאבלטים נשארו במקומם בעמדת הטעינה. והכי חשובה – המצלמה. לא נגעו באהובתי המצלמה, הקלה קלה.

בערב שלפני, שאלתי את ממבו, בעל המלון, אם אפשר להשאיר את הגלשן שהבאנו מהארץ בחצר. הוא אמר שאין מה לחשוש כי לא גונבים פה. הבוקר הגיע וכמו מחשבה שהתגשמה פרצו לנו בזמן שישנו, איזו הרגשה איומה. כשסיפרנו לממבו על הגנבה, הוא היה בשוק. ממבו ביקש שנפנה למשטרה, אך החלטנו לא לגשת בגישה של "מה כבר המשטרה יכולה לעשות". כינסנו את הילדים, הסברנו להם שגנבו לנו, אבל "כסף בא וכסף הולך" ואנחנו לא ניתן לזה להרוס לנו את הטיול.

לאחר כמה שעות ממבו ניגש לספר לנו שלפני שנתיים קרה מקרה דומה. מישהו נכנס דרך החלון (המאוד קטן) בשירותים וגנב מהחדר כסף. אבל יש רק מישהו אחד שיכול להיכנס מהחלון הקטן הזה והוא בכלא. אחרי עוד כמה שעות ממבו עדכן אותנו שמסתבר שאותו גנב יצא מהכלא וראו אותו מסתובב בחוף. בערב שוב קרא לנו ממבו, הפעם ראינו יחד איתו 3 שוטרים ובחור צנום. הם תפסו את הגנב במרחק 20 ק"מ. על השולחן נפרשו 500 דולר+ סלולרי חדש שהגנב הספיק לקנות מכספנו. הוא שיחזר את הפשע, הילדים וגם אנחנו היינו בהלם. ידענו שאת החוויה הזאת לעולם לא נשכח. עכשיו יכולנו באמת להנות מהחוף המדהים שהגענו אליו.

ארוגם ביי

ארוגם ביי

עיירת החוף ארוגם ביי נמצאת בדרום מערב סרי לנקה, מרחק של כ- 10 שעות נסיעה מקולמבו. בהחלט מאתגר לנסיעה עם ילדים אבל אם מגיעים בקייץ שלנו, זה החוף עם התנאי מזג אוויר וגלישה טובים. הזמנו מראש חדרים ב mambos . המיקום של המלון הזה הוא הכי טוב בארוגם ביי. הוא נמצא על חוף בייבי פוינט המתאים לגולשים מתחילים וגם למי שלא רוצה לגלוש. הכניסה לים, החוף, הגלים, הכל פשוט מושלם. גם אם תבחרו מקום אחר ללון בארוגם ביי סביר להניח שתגיעו לחוף של ממבו במהלך היום. שאר החופים בארוגם ביי בתקופה הזאת קשים לכניסה, הגלים מאוד מאוד חזקים.

ארוגם ביי
אזור הדייגים בארוגם ביי

ממבו'ס

מאוד אהבנו את ממבו'ס כי הוא מרוחק קצת מכל ההמולה, הוא מוקף בצמחיה ירוקה ויש בו עצים מדהימים. אהבנו שהקופים והסנאים מטיילים שם על העצים וגגות החדרים. אהבנו את האפשרות לישון, לאכול, לגלוש, לקרוא ולשחק בחול באותו מקום, כך יצרנו חופש אמיתי לכולם. צ'ופר נוסף היה לנו בערבים, כשהילדים נרדמו, הרגשנו בטוח ל"צאת" לשתות בירה על החוף ובשבת אפילו לרקוד במסיבות של ממבו. כך קרא שלמרות שהזמנו מקום רק לשבוע ולמרות שגנבו לנו את הכסף, החלטנו להישאר בממבו'ס שבועיים שלמים.

חשוב לי להגיד שלא הכל מושלם בממבו'ס, אי אפשר להזמין מקומות דרך בוקינג או אתר דומה לו והיינו צריכים לעשות העברה בנקאית. האוכל שם היה בסדר אבל לא מדהים כמו שמצפים מאוכל במזרח. ממבו עצמו היה מקסים אתנו, אבל חלק גדול מהאנשים שעבדו איתו נראו עייפים מהעבודה ולא יותר מידי לבביים. למרות כל החסרונות אנחנו עוד נחזור.

arugam bay
mambo's arugam bay

שבועיים באותו מקום

להישאר שבועיים עם ילדים באותו מקום במהלך הטיול זו חווית חו"ל אחרת ומאוד מאוד מומלצת. מיום ליום הם מרגישים בטוחים יותר, מכירים את כל עובדי החוף, יודעים מה להזמין ומה לא להזמין במסעדה. בית חב"ד נמצא ממש קרוב והם הלכו אליו לבד כשהתחשק להם אוכל ישראלי. הכירו עוד מטיילים ישראלים וקבעו איתם גם ליום שלמחרת. הכירו מעולה את הים ואיפה הכי כדאי לגלוש. למדו איך להתקרב לסנאים ולקופים ואין לי ספק שארוגם ביי נחרט בליבם.

ארוגם ביי
ארוגם ביי

לגלוש בארוגם ביי

עונת הגלים בארוגם ביי- יוני עד ספטמבר

השכרת גלשנים במחירים הוגנים יש בכל פינה בארוגם ביי למספר שעות, יום או מספר ימים. יש אפשרות גם לשכור בוגי לילדים, אבל כשאנחנו היינו לא היה ניתן להשיג סאפים (את זה שבתמונה הבאנו מהארץ). את שעורי הגלישה אין צורך לתאם הרבה זמן מראש, מספיק יום לפני ואפילו באותו יום אפשר למצוא מדריך מקומי שילמד אתכם לגלוש.

Baby point זה החוף המושלם למתחילים, בימים טובים יש עומס של שיעורים אז עדיף להגיע מוקדם ככל האפשר. למי שכבר מנוסה בגלישה, סביר שיגלוש בחוף הסמוך לBaby point הנקרא Main point. הנקודה הזאת מלאה בסלעים עם גלים באמת מדהימים אבל מומלץ לא לקחת סיכונים ולהתייעץ עם המקומיים איפה להכנס. גם אם אתם לא גולשים אני ממליצה להגיע לחוף הזה ולראות את הגולשים בפעולה., אהבתי את המסעדה הסמוכה לחוף הנקראת  Upali Beach Surf Resort & Café מאוד פשוטה ונעימה עם מוזיקה טובה. על חופי הגלישה הנוספים ומה אפשר לעשות שם אם לא גולשים-  מוזמנים לקרוא בפוסט קרוב קרוב לארוגם ביי.

גלישה בסרי לנקה
גלישת גלים בסרי לנקה

הרחוב הראשי Panama Roud

גדוש חנויות מזכרות, מסעדות וחנויות גלישה. בבוקר בעיקר רואים טוקטוקים מעמיסים גלשנים, בערב שלל תיירות ותיירים שתרים אחר מסעדה טובה לאכול דגים או משוטטים הלוך ושוב עם חברים. עוד ברחוב אהבתי את הסמוסה שנמכרת בדוכני רחוב- בצק ממולא תפוחי אדמה, ירקות או בשר עם מלא תבלינים, יש חריפים יותר או פחות. פתרון חביב למי שמאס במסעדות או רוצה לחוות אוכל מקומי. גם נחמד לקחת טוקטוק עוד כמה ק"מ באותו רחוב ולהגיע לשוק של Pottuvil, שוק קטן ורעוע אבל סביבו יש חנויות מקומיות ואפשר לחוות עיר מקומית אמיתית בניגוד לעיירה התיירותית ארוגם ביי.

שוק בסרי לנקה

פוסטים נוספים מסרי לנקה

אני נעזרתי רבות וממליצה גם לכם להצטרף לקבוצת הפייסבוק: קבוצת סרי לנקה 2019

‏2 תגובות

  1. תומר גלנץ ב- דצמבר 29, 2018 בשעה 2:02 pm

    שכחת לספר שכל המשפחה הגיע בעקבות טיול גלישה שלי עם הסיסטר



  2. ניקי היל ב- דצמבר 29, 2018 בשעה 2:21 pm

    לא יאומן הסיפור!