בקרבת ארוגם ביי (Arugam Bay)

טיולי יום מארוגם ביי שבסרי לנקה

משמעות הזמן

הבחירה לאן לטוס מתחילה במחשבה על התחושה שאני חולמת להרגיש בטיול, אחרי אין ספור טיולים בעולם אני יכולה לעצום את העיניים ולזכור תחושה שחוייתי בכל מדינה ואפילו בכל עיר או כפר שביקרתי בהם. כמובן שהתחושה היא אישית וקשורה להמון המון גורמים. אבל יש למקומות גם תחושה אוניברסלית, אם ביקרתם בסיני, ניו דלהי או לונדון אני בטוחה שנמצא מכנה משותף בתחושות שלנו ובהבדלים בין מקום למקום.

כשבחרנו לטוס לסרי לנקה במהלך אוגוסט (המדינה הראשונה שלנו כמשפחה במזרח) קיוויתי שהילדים יחשפו וירגישו שיש במקומות שונים תחושת זמן שונה. הזמן מקבל משמעות אחרת במיוחד בטיולים ארוכים, אך גם בכמה שבועות אפשר להתחיל להבין שלמושג "זמן" יש תפיסות שונות.

כשנסענו לוויסקי פוינט, נהג הטוקטוק שאל אותנו "כמה זמן לחכות לכם?" הבן הבכור שלי הרים גבה ושאל למה הוא רוצה לחכות לנו? למה הוא לא נוסע בינתיים לאסוף עוד נוסעים? לקח לי רגע להסביר לו שככה זה בסרי לנקה. המנטליות שונה, הזמן שונה, אין מרוץ אחרי הזמן. זה היה אחרי שבועיים בסרי לנקה, אחרי נסיעות ארוכות והמתנה שלא נגמרת למנה במסעדה. באותו רגע הרגשתי שהצלחתי ואילו לרגע להגשים חלום קטן.

וויסקי פוינט (Whisky Point) – פארק המים הטבעי

כשהגענו לוויסקי פוינט (נקודת גלישה צפונית לארוגם ביי) חיכתה לנו הפתעה, זרימה שנוצרה בסמוך לסלעים יצרה מגלשת מים טבעית פשוט אדירה. כולנו השתעשנו שם שעה ארוכה וחיכינו שיגיע זרם חזק במיוחד לגלישה עוצמתית וכייפית. האטרקציה הזאת תלויה כמובן במצב הים ולא בטוח שתהנו ממנה כל השנה, אך החוף מדהים ושווה את הנסיעה ויש שם גם מסעדה חביבה עם שמשיות מקש.

וויסקי פוינט חופי גלישה בסרי לנקה
וויסקי פוינט
וויסקי פוינט
חופי גלישה בסרי לנקה

פינאט פארם (Peanut Farm)

כשמטיילים במזרח לא מצפים לפארקי שעשועים או מים כמו באירופה ולומדים להנות מהטבע בשיא עוצמתו. החופים באזור של ארוגם ביי עדיין בתוליים, יש בהם בעיקר גולשים, לעיתים מסעדה קטנה, אלו רצועות חוף ארוכות עם חול ים נעים, גלים פראיים וכל דבר שנגלה הוא כמו הפתעה משמחת ונעימה.

כך גילינו את הנדנדות בחוף פינאט פוינט נדנדות שתלויות מהעצים הגבוהים, אפשר לשכב עליהן ולהנות מהרוח הנעימה עם שייק פירות או פנקייק שוקולד בננה מפנק מהמסעדה הסמוכה.

שני החופים האלו נמצאים במרחק 10-20 דק' נסיעה בטוקטוק. הים סוער ומתאים בעיקר לגלישה, אך גם אם אתם לא גולשים אני ממליצה לכם להגיע לכמה שעות של הנאה.

פינאט פארם ארוגם ביי

לגונה ספארי (Lagoon Safari)

יצאנו לשוט באחר הצהריים סגרירי אחד ב"לגונה ספארי", הזהירו אותנו מתנינים ושאסור אפילו לא להכניס רגלים למים, לצערנו לא ראינו תנינים אבל כן ראינו לטאות כח, פילים ומלא מלא ציפורים. השייט היה נעים, לא אטרקציה שאי אפשר לפספס אבל אם חשקה נפשכם ברגעי שייט שקטים, ניתן לנסוע בטוקטוק ל- Pottuvil Ecotourism Center ומשם לצאת לשייט.

לגונה ספארי סרי לנקה
אטרקציות ארוגם ביי

יאלה פארק ספארי, החלק המזרחי ( Yala East)

לחובבי הספארי ישנו ספארי קרוב לארוגם ביי, ניתן לארגן טיול עם ג'יפ מהרחוב המרכזי. יצאנו בשעות הצהריים עם ג'יפ מדליק, כשעה נסיעה עד הכניסה לשמורה. בשמורה הנהג צייד אותנו במשקפות וכולנו היינו עם המצלמות בהיכון, נרגשים ומוכנים ל"תפוס" עם העדשה כל חיית בר מפחידה. הסתובבנו עם הג'יפ מספר שעות בשבילים הצרים, ראינו: פילים, אנטילופות, חזירי בר, תנינים, באפלו, ציפורים וארנבי בר. אם אתם ברי מזל תוכלו אף לצפות בנמרים. אנחנו קיווינו אך לא התמזל מזלנו.

נסיעות בג'יפים במשך שעות ארוכות, אותי באופן אישי לא מלהיבות, ביקרתי בעבר בספארי באפריקה ששונה מבחינת מגוון וכמות החיות. אך לילדים זו הייתה חוויה ראשונית מקסימה, הם התלהבו וקפצו מכל חיה ובמיוחד מהחיות הגדולות. היו דרוכים ולרגע לא עזבו את המשקפות.

ספארי בסרי לנקה
יאלה ספארי
יאלה ספארי
אטרקציות לילדים בסרי לנקה
ספארי בסרי לנקה
ספארי מארוגם ביי

כדאי לשים לב

בסמוך לחלק גדול מהחופים סביב ארוגם ביי יש לגונות של מים מתוקים, אל תתפתו להכנס אליהן, יש בכולן תנינים. כשבוע לאחר שחזרנו מסרי לנקה היתה כתבה על בחור אנגלי שהוטבע למוות על ידי תנין בלגונה ליד החוף שנקרא אלפנט רוק (elephant rock).

פוסטים נוספים מסרי לנקה

אני נעזרתי רבות וממליצה גם לכם להעזר בקבוצת הפייסבוק סרי לנקה 2019

‏2 תגובות

  1. דבורה גלנץ ב- דצמבר 30, 2018 בשעה 12:28 pm

    ענתי את כותבת מדהים ומרתק ♥️♥️♥️♥️♥️



    • admin ב- ינואר 2, 2019 בשעה 5:01 pm

      תודה רבה דבורה