אלה (Ella) בשבילי

החלק ההררי שלנו בטיול המשפחתי בסרי לנקה

שלושת הבנים שלנו גולשים, בעיקר הבכור (13) ובעקבותיו גם הצעירים יותר. היה ברור לכולם שהטיול לסרי לנקה יתמקד בחופי גלישה. אך הרי אני היא זאת שמתכננת את הטיולים, ואני מאוד מאוד אוהבת הרים.  חיפשתי בשבילי עיירה שבה אוכל לנשום את האוויר, לצעוד בשבילים, להרגיש לרגע היידי או סרי לנקית.

כך הגענו לאלה, עיירה קטנה ומקסימה באזור ההררי שבדרום מרכז סרי לנקה. אלה שוכנת בגובה 1,040 מטר מוקפת בהרבה טבע, מסלולי טיול ושדות תה. הגענו בשעת ערב, לאחר נסיעה ארוכה מ Dambulla, מזג האוויר החם והדביק התחלף בקרירות נעימה. הזמנו מראש שני חדרים בגסט האוס פשוט שנמצא קצת מחוץ למרכז העיירה, הנוף הירוק ובאופק האלה-רוק לא אכזבו אך הגסט האוס נמצא ממש מעל כביש הררי ולא בתוך ג'ונגל פראי כמו שקיוויתי.

ריח המדורות שחיממו את הבתים השכנים מילאו אותי זכרונות נעימים מטיול רחוק בהודו. הבנים, למרות הציפיה לחופים, התלהבו מהגשם וכולנו יצאנו סקרנים למרכז העיירה לאכול ארוחת ערב. התגלתה בפנינו עיירה שוקקת חיים, מלאה בתיירים, מסעדות וחנויות קטנות.

אלה רוק סרי לנקה

אלה רוק

אלה רוק שממולנו חיכתה לנו,  התחלנו את המסלול ישירות מהגסט האוס שלנו ובגלל שקראנו שהדרך מבלבלת תאמנו עם מדריך מקומי שיתלווה אלינו. אנחנו אוהבים להתבלבל בדרכים ולהתעכב במסלולים אבל הפעם התחשבנו בילדים. הדרך מתחילה בהליכה לאורך מסילת הרכבת וכשמגיעים לבית נכנסים לשביל צר שממנו העלייה במעלה ההר אכן יכולה לבלבל. המסלול לא ברור וגם כנראה יש כמה אפשרויות אבל לא חייבים מדריך. מטיילים אחרים שראו שאנחנו עם מדריך פשוט נצמדו אלינו.

הדרך מגוונת ומשתנה ממסילת רכבת עטופה בירוק, כפר קטן שסביבו גידולי ירקות, עליה דרך שדות תה ויערות ולמעלה למעלה – הנוף. מסלול מקסים ומומלץ מאוד, העליה לא קשה מידי ואפשרית בהחלט עם ילדים (חובבי טיולים) סה"כ כ 3-4 שעות .

מסלול הליכה אלה רוק סרי לנקה
ella sri lanka
לאורך מסילת הרכבת
מסלול הליכה משפחתי בסרי לנקה
הנוף מהדרך לאלה רוק

מעשה במי דגים

בסוף המסלול הבן הצעיר שלנו דג, בעזרת אחד מאנשי הכפר, דגים קטנים ששחו בתעלה. הוא לקח אותם בתוך בקבוק מים לחדר שלו והשאיר את הבקבוק פתוח. באותם ימים המשחקים העיקרים של הבנים היו עם פקקים של בקבוקים, הם אספו אותם, זרקו אחד לשני במורד ההר והמציאו המון משחקים חדשים. כך קרה שכל הבקבוקים שלנו היו ללא פקקים. בערב שתיתי מים נהדרים מאחד הבקבוקים ללא הפקק. כשהנחתי את הבקבוק ראיתי שמשהו בתוכו זז… אלו היו הדגים. הילדים לא הפסיקו לצחוק. אותי זה לא ממש הצחיק.

מסלול לאלה רוק סרי לנקה
תעלה שממנה נאספו הדגים

מפלי Ravana Waterfall

למרות מקרה הדגים, הייתי שמחה לעשות עוד כמה מסלולים באזור אבל לילדים זה הספיק. למחרת לקחנו טוקטוק ונסענו כ 6 ק"מ למפלי Ravana, המפלים נמצאים ממש על הכביש הראשי ורוב התיירים רק עוצרים לצלם וממשיכים. אנחנו הגענו מצוידים בבגדי ים וטבלנו בתחושה מוזרה שכולם מצלמים אותנו עם המפלים, דבר שממש לא הפריע לנו להנות מהמים הנהדרים .

מפלים בסרי לנקה מסלולי מים ליד אלה

להתראות הרים, נוסעים לחופים

אין ספק ש 4 ימים באלה סיפקו את מנת ההר שהייתי זקוקה לה, חוץ מהטבע, אהבתי שהילדים המציאו את המשחקים עם הפקקים, אהבתי את משחקי הקלפים בלילות כשהיה קריר ואפילו ירדו כמה טיפות. אהבתי את מסילת הרכבת שמשת כטיילת נעימה להליכה גם עבור המקומיים וגם לתיירים (אין מה לחשוש מהרכבות הן מזהירות בצפצופים כשהן מתקרבות).

אלה סרי לנקה

אהבתי את מסעדת  café chill עם אווירה צעירה, מוזיקה, אוכל מקומי ואוכל בין לאומי (נמצאת ברחוב הראשי).

מסעדות באלה סרי לנקה

ואפילו את גן השעשועים הקטן עם מתקנים של "פעם" מומלץ למי שמטייל עם ילדים צעירים, נמצא ברחוב police station roud שיוצא מהרחוב הראשי.