אגם האפשרויות בטטרה הנמוכים

אטרקציות בסלובקיה סביב אגם רוזמברוק

הילדים גדלים כל כך מהר. התחושה הזאת לפעמים ממש מפחידה אותי, גורמת לי לגשת ולחבק אותם ואת הרגע. היציאה לטיולים המשפחתיים בעולם מאפשרת פניות אמיתית לילדים. התחושה היא שככל שהימים בטיול חולפים משהו מבפנים משתנה אצל כל אחד מאיתנו. הילדים מבינים שבלי החברים לכיתה הם זקוקים יותר אחד לשני ולאט לאט המריבות מתמתנות או משתנות. אנחנו "המבוגרים" מבינים את גודל האחריות שיש לנו כהורים. מבינים שמסתכלים עלינו, מקשיבים לנו. לכל מילה או התנהגות יש השפעה על שלושת הבנים. טיולים הם זמן טוב לשחרר, להתבונן ולשים לב איפה יש צורך בחיזוק או תשומת לב חדשה.

Banska Bistrika

בקייץ 2015 נסענו לסלובקיה והונגריה. נחתנו בבודפשט ומיד נסענו למדינה השכנה. בדרך להרי הטטרה הנמוכים עצרנו בעיירה הציורית והמקסימה Banska Bistrika. זו היתה עצירה מרעננת אחרי טיסה ונסיעה ארוכה. המדרחוב, נטול הרכבים, מתאים בדיוק לילדים שזקוקים לזמן התרוצצות וגלידה טובה.

סלובקיה

מדינה ירוקה, שופעת מסלולי הליכה ואטרקציות מגוונות לילדים. התושבים מאוד נחמדים למרות שבקושי יודעים אנגלית. יש בה מגוון מקומות לינה ומסעדות במחירים ממש נמוכים. אנחנו פיצלנו את הלינה ל- 2 כוכבים: 4 ימים בטטרה הנמוכים ו- 4 ימים בהרי הטטרה הגבוהים. המרחקים קצרים ובהחלט אפשר גם לבחור מקום לינה אחד באזור Liptovský Mikuláš ולהגיע לכל האתרים המוזכרים.

סלובקיה עם ילדים

אגם Rozomberok

מקום הלינה הראשון שבחרנו Apartments Harbovo הנמצא בהרי הטטרה הנמוכים התגלה כהצלחה מפתיעה. הדירה היתה מרווחת ונעימה, השקיפה ליער ולאגם קטן. אך לא זו היתה סיבת ההצלחה, המיקום היה פשוט מושלם. ממש בסמוך לדירה, במרחק הליכה, היו כמה אטרקציות שוות ממש. כך יצא שבכל יום יצאנו בבוקר עם הרכב לטיול ואחר הצהריים חזרנו לבלות באזור המלון.

האטרקציה הראשונה היא כמובן האגם, אגם קטנטן אך ביום חם מתאים מאוד לרחצה. ביום פחות חם ניתן לשכור סירה לשייט קצר. כשהופיעה אשה עם בלונים מתנפחים, הילדים מיד נכנסו וניסו להעמד בתוכם וזה לא פשוט בכלל.

אטרקציות לילדים בטטרה הנמוכים
לינה בהרי הטטרה
אגם Rozomberok וברקע מלון הדירות שישנו בו
אטרקציות בהרי הטטרה הנמוככים

פארק החבלים Tarzania

מהצד השני של האגם נמצא פארק החבלים Tarzania (רשת של פארקי חבלים בסלובקיה) שבו מסלולים לילדים ומבוגרים המשלב גם אומגה שחוצה את כל האגם.

אטרקציות בהרי הטטרה

פארק אופניים Malino Brdo

הפארק נמצא בקצה הדרומי של האגם, בחורף משמש כאתר סקי ובקייץ כפארק אופניים. יש מסלולים משפחתיים ומסלולים ממש מאתגרים לאופניים או קורקינטים. שכרנו קורקינטים בחלק התחתון של האתר, קיבלנו מפה של אפשרויות המסלולים ועלינו ברכבל למעלה (הקורקינטים עלו בקרון ליד). הירידה עם הקורקינטים היתה מקסימה, בעיקר לחצנו על הברקס כדי לא להדרדר מהר מידי וכולנו נהננו בצורה בלתי רגילה. אני הייתי עם ראם בן ה-4 באותו קורקינט וכל הדרך שמעתי שירים על הפרפרים המקסימים שליוו אותנו.

אטרקציות לילדים בהרי הטטרה

פוסטים נוספים מסלובקיה

‏4 תגובות

  1. נעה ב- פברואר 28, 2019 בשעה 1:34 pm

    עושה חשק לחזור לילדות



  2. מיכל מנור ב- פברואר 28, 2019 בשעה 3:03 pm

    דירה טובה בטיול עושה את כל ההבדל, על אחת כמה וכמה דירה ליד אגם. מכורה לקונספט הזה.



  3. הוד ב- מרץ 1, 2019 בשעה 12:30 pm

    וואו! שווה



  4. […] אגם האפשרויות בטטרה הנמוכים […]