טבע הילדים

טיול משפחתי להרי הטטרה הגבוהים

בזמן ששטנו בנהר Dunajec על גבול פולין גיליתי עוד משהו קטן על הבנים. רותם בן ה-7.5 התלהב מאוד מהשייט בסירת ראפטינג. הוא חתר בכל הכוח וכל כמה דקות עצר וקפץ למים. הקפיצות לוו בצעקות שמחה וצהלה והרעידו את כל הסירה. בתמימותו הוא לא חשש אפילו לרגע. לעומתו מעין החכם בן ה-11 הזדעזע מהאומץ של רותם. דאג לו וניסה למנוע ממנו לקפוץ. עד לא מזמן גם הוא ניסה כל דבר אפשרי בלי פחד. התמימות נעלמת עם השנים, החששות (הבריאים) תופסים יותר מקום וגורמים לילדים להיות אחראיים. לנו זו זכות לראות ולהבין את התהליכים ומתנה להיות הורים.

ראפטינג בסלובקיה

שמורת פיניני Pieniny National Park

שמורת פניני, בה שטנו על גבי סירת הראפטינג, נמצאת בחלקה הצפוני של סלובקיה. באותם ימים שהינו למרגלות הרי הטטרה הגבוהים בעיירה Veľká Lomnica. התעוררנו לבוקר שמשי ונסענו כ-45 דק לעיירה Červený Kláštor שעל גבול פולין. בעיירה מפוזרים לאורך הנהר המון סוכנויות שדרכם ניתן לצאת לשייט. רוב התיירים יוצאים לשוט על גבי רפסודות מיוחדות עם משיטים חביבים הלבושים בבגדים מסורתיים. אנו מכירים את טבע הבנים שלנו ומיד הבנו שישיבה ממושכת ברפסודה זה לא בשבילנו. לשמחתנו בכמה סוכנויות היתה את האופציה לשכור סירת ראפטינג. בחלקן חייבו מדריך ובחלקן לא. בתקופת הקייץ הנהר אינו סוער ואין שום צורך במדריך. השייט מהנה מאוד הנופים מדהימים. הרים מחודדים בצד הפולני ויער משגע בצד הסלובקי. את הדרך חזרה ניתן לעשות בשתי דרכים: מונית דרך הכביש או אופניים שמחכות בסוף המסלול אם מזמינים אותן מראש. אנו לא הזמנו אופניים והצטערנו על כך. המסלול אופנים עובר דרך היער ונראה מקסים. כשחזרנו ל Červený Kláštor צעדנו בחלקו רגלית.

אטרקציות לילדים בסלובקיה
אטרקציות בטטרה הגבוהים
סלובקיה הרי הטטרה

שמורת גן העדן הסלובקי
National Park of Slovenský raj

השלמנו את חסך האופניים בגן העדן הסלובקי. שמורה הידועה במסלול הליכה מאתגר הנקרא Suchá Belá אך ראם היה צעיר מידי בשבילו. בעיירה Podlesok שממנה יוצא מסלול הסוחה בלה שכרנו אופניים לכולנו. ניתן לשכור שם גם מנשאים לתינוקות ואופני ילדים המחוברים לאופנים של הגדולים. אנו רכבנו עד היישוב Pila. אין מסלול אופניים מסודר ולכן רכבנו לצידי הכביש. הדרך מיוערת ונהננו מאוד אך עדיף למצוא מסלול המיועד רק לאופניים.

המשפחה המטיילת בסלובקיה
טיול בסלובקיה

מסלול הליכה למפלי Cold Creek

מסלול ההליכה בהרי הטטרה הגבוהים התחיל בעליה בקרונית מהעיירה Starý Smokovec. הקרונית מגיעה ל Hrebienok שממנה יוצאים מספר מסלולי הליכה חלקם משפחתיים וחלקם למיטיבי לכת. בנוסף לאפשרויות הטיול יש במקום מסלול אבובים יבש המתאים לילדים צעירים. הלכנו עד מפלי Cold Creek במסלול קל המסומן באדום והמשכנו לאורך הנהר השוצף במפלים. סה"כ כשעה וחצי הליכה עם עצירות. מומלץ לבדוק את המסלול המתאים לכם מראש כיוון שהסימונים במקום אינם ברורים. ניתן להעזר באתר מפות טיולים סלובקי

המשפחה המטיילת בהרי הטטרה
טיולי טבע בסלובקיה
אטרקציות לילדים בסלובקיה

אגם Stebsko Pleso

אגם יפיפה הנמצא בגובה רב בהרי הטטרה אך מלא מידי בתיירים. בעיירה שלצידו קיימים שלל בתי מלון, חנויות מזכרות ואווירה עמוסה השונה לגמרי מכל מקום אחר בו ביקרנו בסלובקיה. אנו ברחנו מהעומס בשייט נעים בסירה. ניתן גם להקיף אותו בהליכה או להרחיק למסלולים היוצאים מהאגם.

סלובקיה עם ילדים

פארק המים בפופארד

הגענו לפארק המים Aqua City אחר הצהריים. הפארק היה ריק מאנשים והאווירה היתה רגועה ומתאימה במיוחד לסוף יום עמוס בטיולים. במקום יש יחסית מעט מגלשות אך בזכות השקט גם אנחנו נהננו מאוד.

פארק מים בסלובקיה
פארק מים בהרי הטטרה

המלצה חמה על המדינה

אהבנו מאוד את סלובקיה. הטיול בה שילב הרבה מאוד טבע, נופים, אגמים והרים. יחד עם זאת לא היה חסר בה חוויות אקטיביות לילדים. רוב התושבים לא דוברי אנגלית, קרה שלא הבינו אותנו והכפילו את כמות המנות שהזמנו, אך רוב הזמן הסתדרנו בקלות. המחירים במסעדות ממש זולים כך שהיה כמעט מיותר להזמין דירות עם מטבחים. כדאי לתכנן טוב את הטיול אך להשאיר גם מקום לחקור פינות קסם נסתרות.

משפחות בסלובקיה

מה שלא הספקנו הפעם בטטרה הגבוהים

• טירת Spissky Hrad – הגענו אליה אך בשל המזג אוויר היתה סגורה. מבחוץ נראה מקסים.
  • פארק חבלים ליד אגם Stebsko Pleso הנקרא Veveričí park
  • אטרקציה חדשה – מסלול מעל צמרות העצים Treetop walk Bachledk

פוסטים נוספים מסלובקיה

פוסטים שכתבו חברי הבלוגרים על סלובקיה

9 לילות בסלובקיה ווינה- הטיול של משפחת ארד מתוך הבלוג טרוולסט.

דרך הרגלים – טיולי יום בסלובקיה מתוך הבלוג חלומות שמורים.

סלובקיה בין הרים ובין כפרים מתוך הבלוג חלומות שמורים.

מסלולי טבע למשפחות בסלובקיה מתוך הבלוג חלומות באופק.

פארקי המים הנפלאים של סלובקיה מתוך הבלוג חלומות באופק.

‏4 תגובות

1. הילה לוי החו"ל כלול ב- מרץ 12, 2019 בשעה 8:36 pm

מקסים! עשית לי חשק לטייל שם! שומרת לי

2. מיכל מנור ב- מרץ 18, 2019 בשעה 6:06 am

סלובקיה באמת נראית כמו יעד אידאלי לטיול עם ילדים. שכנעת אותי!!!!

3. רונית ב- אוגוסט 29, 2019 בשעה 6:18 pm

יופי של טיול ופוסטים. תענוג לראות מה טיול משפחתי יכול לעשות. הבוננות הזאת בילדים ובנו עצמו היא יקרה מפז בעיני. שווה כל שקל!