סלובקיה הירוקה

אטרקציות בהרי הטטרה הנמוכים

הרי הטטרה הנמוכים הם אזור מהמם בסלובקיה, בילינו בו 4 ימים נפלאים. ישנו בדירה מקסימה ליד אגם Rozomberok. כל כך הופתענו מהמקום והמיקום שכתבתי על כך פוסט נפרד – אגם האפשרויות בטטרה הנמוכים. סלובקיה מתאימה מאוד לטיול משפחות עם ילדים צעירים בשל המרחקים הקצרים וגם למתבגרים אוהבי האדרנלין.

פארק המים Tetralandia

מבחינת הילדים שלי שיא הטיול היה פארק המים Tetralania פארק מעולה מלא במגלשות מים מכל הסוגים וכל המינים. הפארק משלב גם בריכות, מתקני שעשועים (לונה פארק קטן) ומתנפחים. בדיוק כשהיינו פתחו בו מתקן סימולציה לגלישת גלים. זהו פארק המים הגדול ביותר שהיינו באירופה. המקום היה מלא באנשים אך לא היו בכלל תורים במתקנים.

טטרלנדיה סלובקיה
פארק מים בסלובקיה
אטרקציות בהרי הטטרה

מגלשות אלפיניות בטטרה

אחת האטרקציות האהובות על כולנו, באוסטריה יש מהן בשפע. בסלובקיה התגלשנו באחת ליד הישוב Pavcina Lehota במקום הנקרא Fan Park Ziarce. אפשר לגלוש בזוגות וילדים מגיל 7 יכולים לגלוש לבד. עולים עם רכבל ויש אפשרות לשלוט בקצב הגלישה. העיקר מבחינתי (הילדים יגידו אחרת) זו התצפית לנוף הירוק של הגבעות שמסביב.

מגלשות הרים בהרי הטטרה
מגלשת הרים בהרי הטטרה

מסלול קל סביב האגם

הליכה רגועה ונעימה סביב האגם הפסטורלי Vrbické pleso . האגם מוקף בעצים וצמחייה ירוקה, אפשר לצפות בברווזים וציפורים ולקפץ בין שורשי העצים. לאורך הדרך מפזורים ספסלים ויש בו גם גן שעשועים מעץ. המסלול מעגלי ועורך כשעה כולל עצירות.

הגעה: האגם נמצא קרוב למלון Grand שבעיירה Demänovská Dolina. מהחניון של המלון אפשר לראות את השביל המסומן בצבע צהוב לכיוון Demänovská Dolina. לאחר הליכה של כ- 5 דק' אפשר לראות את האגם.

מסלולי הליכה בהרי הטטרה
סלובקיה עם ילדים
אטרקציות בסלובקיה

מסלול הליכה בהרי הפטרה הקטנים

מסלול הליכה בקניון Diery מאתגר הרבה יותר מהקודם אך עדיין מתאים למשפחות עם ילדים. נמצא באזור הנקרא שמורת הרי הפטרה הקטנים. אהבנו מאוד את ההליכה המשלבת הרבה מאוד טבע, סולמות, גשרים ותצפית על קניון מקסים. חלקי הטיפוס אינם קשים במיוחד אך לא מתאימים למי שמפחד מסולמות או לילדים מאוד צעירים. ישנם מספר מסלולים שהקצר ביניהם אורך כשעתיים ואנו בחרנו בארוך יותר שארך כ- 4 שעות.

הגעה: יש להחנות (בתשלום) ליד מלון Diery בכתובת:
Terchová Vrátna, Biely Potok 664, 013 06 Terchová. בלובי של המלון ניתן לקחת מפה של המסלול.

מסלולי הליכה בהרי הפטרה הקטנים בסלובקיה
סלובקיה עם ילדים

כפר שימור

בסלובקיה ישנם מספר כפרים ששמרו על האופי המסורתי שלהם והוכרזו ככפרים לשימור. ביקרנו בכפר Vikolinec שבחלקו עדיין מתגוררים אנשים ניתן לראות את סגנון הבניה הישן. הסיור בכפר חביב אך קצר מאוד. ניתן לראות בו הדגמות של מסורות עתיקות ולקנות מזכרות. את הילדים שלנו זה לא עניין במיוחד והם העדיפו לרוץ בגבהות המדהימות שמסביב לכפר.

כפר שימור בסלובקיה
אתרים בסלובקיה

מקומות שלא הספקנו הפעם בטטרה הנמוכים:

פארק מים GINO PARADISE BEŠEŇOVÁ בכתובת: Bešeňová 136, 034 83 Bešeňová

קארטינג מונאקו בכתובת : Nová 347/67, 03202 Závažná Poruba, 032 02 (המקום מקורה)

מערת הקרח Demanovska l'adova jaskyna

הר Chopok – עלייה ברכבלים מהעיירה Demänovská Dolina ומשם יש מסלולי הליכה.

פוסטים נוספים מסלובקיה

תגובה אחת

  1. הילה לוי החו"ל כלול ב- פברואר 21, 2019 בשעה 12:38 pm

    מקסים! תודה